X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uzakdoğu’da yaşanan bir rüya
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uzakdoğu’da yaşanan bir rüya

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 12:29
Uzakdoğu’da yaşanan bir rüya
Uzakdoğu’da yaşanan bir rüya

Erkek giyimi dendiğinde akla gelen ilk isimlerden biri hiç kuşkusuz Hatice Gökçe…

HATİCE GÖKÇE

Dünya çapında kendini ispat eden Gökçe'nin başarısı, kendilerine sağlam bir yer elde etmeye çalışan dünya devlerine inat Çin ve Uzakdoğu'yu avucunun içine almış olması… Gökçe, kendi başarı hikayesini kaleme aldı.

Çin ile ilgili hikayem 2011 yılının son aylarında başladı. 2012 yılının başlarında Çin giyim markası İlçi ile üç yıllık bir anlaşma imzaladım. Orta Asya pazarında büyümek amacıyla tasarımcı-firma işbirliğine giren İlçi markası, Şangay, Pekin ve Urumçi'de tasarım ve üretim faaliyetlerini sürdüren bir erkek giyim markası. 13 senelik bir geçmişe sahip olan şirketin Çin genelinde toplam 19 mağazası bulunuyor.

Çin ve Uygur basınının yoğun ilgi gösterdiği imza törenine yerel yöneticilerin yanı sıra kamu yöneticileri, İlçi Şirketi Yönetim Kurulu Üyeleri, Uygur sanatçıları, Türkiye'de de sergi açmış Kaşgarlı Mahmut resmi ile bilinen ünlü ressam Gazi Ahmet ve İlçi şirketi çalışanları da katıldı. Gazi Ahmet, imza töreninde Kaşgarlı Mahmut resminin bir replikasını bana hediye etti. Bir yıllık bir çalışmamızın ardından, ilk defa düzenlenen The First Eurasia Silk Road Fashion Fair'da özel koleksiyonumla fuarın açılış defilesini düzenlemem için beni davet ettiler. Defile, tüm Asya ülkelerinden katılım ile oldukça geniş bir izleyici kitlesine sahipti.



MOTİVASYON VE GURUR

2013 yılında Deri Tanıtım Grubu sponsorluğunda hazırlamaya başladığım The Leather Age by Anatolia koleksiyonum her tasarımda yalnızca deri kullanılarak oluşturulan 16 tasarımdan oluşuyor. Bu topraklar üzerinde yaşamış 8 medeniyetin yansımaları, deri yüzeyinde tekrar zamanımıza taşınıyor. Bu koleksiyonda amacım, Hitit, Lidya, Arzawa, Frig, İyon, Urartu, Asur ve Troya medeniyetlerinin izlerinin peşine düşüp geçmişin bilgisiyle şimdiye ve geleceğe dair organik bir bağ aramaktı. 2014'de Pekin'de düzenlenen Asya'nın en büyük ve dünyanın ikinci büyük giyim ve aksesuar fuarı CHIC2014'te The Leather Age koleksiyonu sergilendi.

Koleksiyon Shanghai'da düzenlenen ACLE All China Leather Exhibition fuarında yeniden deri sektörünün öncülerine sunuldu ve basında geniş yer aldı. Bu süreçte Anadolu topraklarından Uzakdoğu'ya uzanan kadim öyküleri modern tasarımlara dönüştürmek ve modayı bir köprü olarak kullanmak, benim için büyük bir zevk, motivasyon ve gurur kaynağı oldu.

Pazar hem büyüklüğü hem de kültür ve dil farklılığı sebebiyle oldukça zor. Mutlaka bir temsilci ile çalışmak gerekiyor. Ürün değil de fikir pazarlıyorsanız işiniz elbette daha da zorlaşıyor. Bir kere kültürü iyi tanımak ve daha farklı bir performans sergilemek gerekiyor. Ayrıca ülkenin uzaklığı da işin zorlaşmasında önemli bir etken. Bu tür zorluklar daha pratik olmayı da beraberinde getiriyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.