X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Arap kadınları Türk kozmetiğini uçurdu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Arap kadınları Türk kozmetiğini uçurdu

  • Giriş Tarihi: 26.4.2015
Arap kadınları Türk kozmetiğini uçurdu
Arap kadınları Türk kozmetiğini uçurdu

Son yıllarda üretim ve ihracatta atağa kalkan Türk kozmetik sektörü, Arap kadınlarının gözdesi oldu. İhracat artışında Türk dizilerinin de etkisi büyük

Türkiye'de 2006'dan itibaren hızlı bir büyüme sürecine giren kimya sektörü, ihracatta geçen ay ulaştığı 1 milyar 353 milyon dolarlık rakamla hazır giyimi geçerek otomotivden sonra ikinci sıraya yerleşti. Kimya sektörü içinde en hızlı büyüme yakalayan alanların başında ise kozmetik geldi. 1.5 yıl önce Kozmetik Tanıtım Grubu'nu kuran ve yurtdışındaki fuarlarda Türk kozmetiğini ön plana çıkarmaya başlayan ihracatçı birlikleri, bu alanda oldukça başarılı oldu. Özellikle Ortadoğu'ya odaklanan ihracatçılar, bu bölgede Türk dizilerinin de patlamasıyla adeta uçuşa geçti.

ÜRETİMİN ÖNEMLİ OYUNCUSU
Ortadoğulu kadınların gözdesi haline gelen Türk kozmetik ürünleri, katma değeri yüksek ihracat hedefini de desteklemeye başladı. Türkiye'nin yıllık kozmetik ihracatı geçen yıl 1 milyar 273 milyon dolara ulaştı. Rakam 2005'te 470 milyon dolardı. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, "Eskiden Türkler sadece ithal kozmetik kullanır, üretim yapmaz diye bilinirdi. Artık Türkiye kozmetik üretiminde çok önemli bir oyuncu haline geldi" dedi. Türk kozmetiğinin imajını yükseltmek için önemli çalışmalar yaptıklarını belirten Akyüz, "Markalaşma kapsamında birçok ülkeye UR-GE faaliyetlerinin yanı sıra İtalya Cosmoprof, Dubai Beautyworld ve Cosmoprof Asia gibi dünyanın en önemli kozmetik fuarlarına milli katılım organizasyonları yapıyoruz. Ancak bunun da ötesinde ihracatçılarımız artık farklı ülkelerde satış kanallarını zorlamaya başladı" diye konuştu.

DUBAİ İHRACAT İÇİN ÖNEMLİ BİR PAZAR
Murat Akyüz, Türk kozmetik firmalarının Ortadoğu'daki etkinliğini artırmasında Dubai'de düzenlenen Beautyworld Fuarı'nın öneminin büyük olduğunu söyledi. İlk yıllarda düşük katılım gerçekleştirilen fuarda son yıllarda Türkler'in etkisinin arttığına dikkat çeken Akyüz, "Türk firmaları Dubai Beautyworld'de yaklaşık 2 bin metrekareye yakın bir alanda ürün sergileyebilecek hale geldi. Bunu çok önemsiyorum. Çünkü 2 bin metrekarelik bir alanı komple Türk firmalarıyla bir araya getirmek büyük bir gelişme. Dubai, Ortadoğu'ya ihracat için çok önemli bir pazar. Benzer çalışmaları başka ülkelerde de yapmak için faaliyetlerimiz sürüyor" şeklinde konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.