X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tektaş sevdası pırlantanın efendisini uçurdu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tektaş sevdası pırlantanın efendisini uçurdu

  • Giriş Tarihi: 3.5.2015
Tektaş sevdası pırlantanın efendisini uçurdu
Tektaş sevdası pırlantanın efendisini uçurdu

Zen Pırlanta'nın sahibi Emil Güzeliş, pırlanta pazarının en büyük oyuncusu De Beers'in markası Forevermark'la satış rekoru kırdı. Bir yılda 7 bin taş sattıklarını söyleyen Güzeliş, Las Vegas'ta başarısının sırlarını anlatacak

Zen Pırlanta'nın sahibi Emil Güzeliş, başarısıyla "pırlantanın efendisi" olarak bilinen De Beers'e parmak ısırttı. Bir yıl önce De Beers'in pırlanta markası Forevermark'ın Türkiye'de satışı için lisans anlaşması imzalayan Güzeliş, "De Beers, ilk yıl için bin 500 Forevermark satılmasını öngörüyordu. Biz 7 bin taş sattık. Forevermark'ı 10 yılda geleceği konuma bir yılda taşıdık. Marka, satışlarımız içinde de yüzde 50 pay aldı" dedi. Kapalıçarşı kökenli ve üçüncü kuşak kuyumcu Emil Güzeliş'le pırlantanın başkenti Johannesburg'da Forevermark'ın Türkiye başarısı ve gelecek planlarını konuştuk...

BAŞARISINI ANLATACAK

Emil Güzeliş, "Başarımız sayesinde De Beers bizi dünyada örnek pazar olarak seçti" dedi. 29 Mayıs'ta Las Vegas'ta yapılacak olan uluslararası Forevermark lisansörleri toplantısına konuşmacı olarak davet edilen Güzeliş, Türkiye'nin başarısını anlatacak. Güzeliş, bu başarının sırrını şu sözlerle anlatıyor: "Forevermark her taşı çıplak gözle görülmeyen özel bir kimlik numarası ve logo ile mühürlüyor. Bu mühür saç telinden daha ince mikron kalınlığında. Numara ancak mağazalarımızdaki özel bir cihazla görülebiliyor. Bu durum kadınlara güven veriyor. Kadınlar soyu sopu belli özel bir taşa sahip olmanın huzurunu yaşıyor." Bin 390 liradan başlayan Forevermark pırlantalarının fiyatının 1 milyon TL'ye kadar çıktığını anlatan Güzeliş, bu ürünlerin diğerlerine göre yüzde 10-20 daha pahalı olduğunu anlatıyor.

DİYARBAKIR İLK SIRADA

Forevermark'a tüm çalışanların inandığını anlatan Emil Güzeliş, Türkiye'nin her tarafında markaya büyük ilgi olduğunu söylüyor. Bu markada en yüksek satışı Diyarbakır bayilerinin yaptığını anlatan Güzeliş, "Bu mağazamız ayda 50 kadar tektaş Forevermark satıyor. Bu da tüm Türkiye'de markaya olan güveni gösteriyor" dedi. Pırlanta alanların en büyük korkusunun ikinci elde yaşanacak kayıp olduğuna vurgu yapan Güzeliş, "Aslında el işçiliği olan altını bozdururken ne kaybediyorsanız pırlantada da aynı kayıp söz konusu. Yüzde 50 civarında bir kayıp yaşanıyor" dedi.

YURTDIŞINDA BÜYÜYOR

Emil Güzeliş tarafından 1998'de kurulan Zen, pırlanta konusunda uzmanlaşmış bir marka. 19 yaşında aile şirketinden ayrılıp kendi işini kuran Güzeliş, bugün 50'ye ulaşmış Zen Pırlanta mağazasıyla Türkiye'nin en büyüğü konumunda. Bir zamanlar elinde çantayla Güney'deki kuyumculara pırlanta satmaya çalışan Güzeliş, bugün Türkiye'nin 40 milyon doları bulan mücevher ihracatının yarısını tek başına yapıyor. Firmanın Kuveyt, Abu Dabi, Katar ve Kıbrıs'ta mağazası bulunuyor. Arap ülkelerinde Zen markasıyla büyümek istediklerini söyleyen Güzeliş, yakında Suudi Arabistan'ın başkenti Riyad ve Dubai'de mağaza açacakları bilgisini verdi.

KARA KITA'YA HAYAT VERİYOR

"Tanrının gözyaşları" olarak bilinen Güney Afrika, dünyanın en büyük pırlanta üretim merkezlerinden biri konumunda. Buranın yanı sıra Namibya ve Botswana da pırlanta madenleriyle öne çıkıyor. Filmlere ve romanlara konu olan Güney Afrika'da elmas madenine yaptığımız yolculukta "Kara Kıta"ya hayat veren De Beers'in madenlerinden biri olan Voorspoed'i görmek büyük heyecan yaşattı. 2008'de faaliyete geçen bu madende bu güne kadar 950 bin karat taş çıkarılmış. 2023'e kadar sürdürülecek çalışmalarla madenden 10 milyon karatın üzerinde taş elde edilmesi bekleniyor.

ÇOCUKLARIN HAYALLERİ VAR
Pırlantaya yaptığımız yolculuk sırasında De Beers tarafından rönove edilen bir okulu da ziyaret ettik. Bizi sevgiyle kucaklayan öğrencilerin hayalleri ise bizi şaşırtmadı. Kimi doktor olup asrın vebası AIDS'e çare bulmak kimi de dünyayı değiştirmek istediğini anlattı.

ÇALIŞANLARIN YÜZDE 40'I KADIN
Yetkililer, 7 yılda 4.2 milyon ton toprağın çıkarıldığı Voorspoed elmas madeninde bugüne kadar ölümlü iş kazasının yaşanmadığını anlattı. Yoğun güvenlik önlemlerinden sonra içeri alındığımız madende çalışan 472 kişinin yüzde 40'ı kadın.

FİLMLER ETKİLİ OLDU
Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye'de de kadınlar için pırlantanın en büyük rüya olduğunu söyleyen Güzeliş, pazarın her yıl katlanarak büyüdüğünü anlattı. Pırlanta deyince ilk akla gelen firmanın Zen olduğunu belirten Güzeliş, "Artık Türkiye'de gençler pırlanta ile evlilik teklif ediyor. Her kadının hayali parmağına bir tek taş takmak. Bunda dizi filmlerin etkisi yadsınamaz" dedi. Güzeliş satışların en fazla yoğunlaştığı tarihleri; yılbaşı, sevgililer günü ve anneler günü olarak sıralıyor.

Forevermark 'ın 42 kesim merkezi var. Johannesburg'da ziyaret ettiğimiz Diacore kesim ve cilalama atölyesinde 135 karatlık pırlantayı eline alan Güzeliş, "İlk kez bu büyüklükte bir taş görüyorum" dedi. Yetkililer taşın değerinin 9 milyon dolar olduğunu söyledi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.