Mali açıdan zor durumda olan ve 2014'te Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) tarafından satışa çıkarılan BMC, yeni yönetimiyle büyüme hamlesi başlattı. Yönetimin hedefi 2019'a kadar firmayı yedi kat büyütmek. 2015'i 300 milyon dolar ciro ile kapatmayı planladıklarını söyleyen BMC İcra Kurulu Başkanı Bülent Denkdemir, 5 yılda 2 milyar dolara ulaşmak için planlarının hazır olduğunu söyledi. 5 bin çalışan ve yüzde 40 ihracat oranını yakalamayı düşündüklerini belirten Bülent Denkdemir, "Bölgesel anlamda lider olmayı hedefliyoruz. Türkiye'nin dünya liderliğiyle doğru orantılı bir şekilde ilerliyoruz. Özellikle Ortadoğu, Yakın Asya, Kuzey Afrika ve Güney Amerika pazarlarına odaklanacağız. Ortaklarımızdan biri de Katar ordusu. Hem ihtiyaçları hem de pazarı iyi biliyorlar. Onların da gücünden faydalanacağız. Ana amacımız para kazanmak değil. Türkiye'nin liderlik hedefine destek olmak. Cumhurbaşkanımızın çizdiği hedefler doğrultusunda biz de elimizden geleni yapıyoruz" dedi.
HEDE F İLK 10'A GİRMEK
Savunma sanayisinde kendi alanlarında dünyanın ilk 10 firması arasına girmeyi amaçladıklarını belirten Denkdemir, "7 ayda 3 yeni ürün çıkardık. Buna devam edeceğiz. BMC, üretime başladığı ilk günden bu yana 300 binden fazla araç üretti. Sadece TSK'ya 600 adet Kirpi sattık. Toplam satışımız ise 3 bini aştı. Firmayı devraldığımız zaman 200 Kirpi teslim edilmemişti. Onları da şubat sonunda teslim ettik. Şu anda TSK'ya verilmemiş hiç bir araç yok" şeklinde konuştu.
REZİDANS YAPMAK İSTESEK ÇEŞME'Yİ TERCİH EDERDİK
BMC İcra Kurulu Başkanı Bülent Denkdemir ve BMC Yönetim Kurulu Üyesi Yasin Öztürk, ihale süreciyle ilgili SABAH'ın sorularını yanıtladı. Öztürk, "BMC'ye ekspertiz gönderseydik değeri 300-350 milyon TL çıkardı. Biz 750 milyon TL verdik. Yıllardır yatırım yapılmadığı için bütün araçları ve ekipmanları tarihi eser olmuş durumdaydı" dedi. Arazi için 1.5 milyar liraların telaffuz edildiğini söyleyen Bülent Denkdemir ise "O dönem baktırdık, arazi 100-150 milyon TL civarında ediyordu. Bizim için değerli olan BMC markasıydı. Biz BMC'yi, arazisi için de yıkıp yerine rezidans yapmak için de almadık. Rezidans yapmak istesek zaten Pınarbaşı'nda Organize Sanayi Bölgesi'nin içinde bir yer almazdık. Çeşme sahilinde bir yer alırdık. Evleri de oraya yapardık" şeklinde konuştu.
PARANIN YARISINI MARKA İÇİN ÖDEDİK
BMC'nin Ortadoğu ve Afrika'da bilinen bir marka olduğunun altını çizen Denkdemir, "Bu markayı iyi yönetirsek eski güzel günlerinden daha iyi konuma getiririz diye düşündük. Biz ihale bedeli dışında bir de bayilerden parası alınmış teslimat yapılmamış 200 aracı da verdik. Çalışanların tüm sosyal haklarını da devraldık. Bize maliyeti 950 milyon TL oldu. 750 milyon TL'lik yatırım yapıldı. Toplamda maliyeti 1.7 milyar TL'ye geldi. Bu paranın geri dönüşü en az 10 yılda olur" dedi.
TÜRK POLİSİ İÇİN VURAN ÜRETİLDİ
BMC'nin
en önemli üretim kalemlerinden biri de Vuran oldu. Keşif, gözetleme, silah taşıyıcılığı ve güvenlik için geliştirilen Vuran, Türk polisinin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla üretildi. Mayın ve balistik saldırılara karşı korumaya sahip araca uzaktan kumandalı otomatik silah istasyonu, otomatik yangın söndürme sistemi, klima ve patlak gideren lastik sistemi de entegre edildi. Araç sürücü ile birlikte 9 personel taşıyabiliyor.
KİRPİ'NİN YENİ VERSİYONLARI GELDİ
Bu
güne kadar Türk Silahlı Kuvvetleri'ne 600'den fazla Kirpi üreterek teslim eden BMC, askeri birlik taşıyıcısı, savaş aracı, ambulans, emir ve kontrol aracı gibi amaçlarla da çeşitli versiyonlar üretiyor. 4x4'ün ardından 6x6'sı da çıkarılan araç 13 mürettebat taşıma kapasitesine sahip. Mayına karşı dayanıklı olan araçta yeni olarak ayrıca otomatik silah kulesi de bulunuyor.