X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yabancı çağrıya kulak veriyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yabancı çağrıya kulak veriyor

  • Giriş Tarihi: 8.8.2015
Yabancı çağrıya kulak veriyor
Yabancı çağrıya kulak veriyor

Çağrı merkezi sektörü yabancıların radarına girdi. Dünyanın en büyük çağrı merkezi şirketlerinden Paris merkezli Webhelp SAS, sektörün en önemli firmalarından Callpex'in ana hissedarı oldu

Türkiye'de yılda 1.6 milyar dolarlık ciroya ulaşan çağrı merkezi sektörü, yabancı devlerin ilgi odağı oldu. Koç Holding'in şirketi Callus'un İtalyanlar, İstanbul merkezli Metis'in ise Fransızlar tarafından satın alınmasının ardından bir Avrupalı dev daha Türkiye'ye geldi. Dünyanın en büyük çağrı merkezi şirketlerinden Webhelp SAS, sektörün en önemli firmalarından Callpex'in ana hissedarı oldu. Paris merkezli Webhelp, Callpex'in yüzde 79'unu satın almak için masaya oturdu. Anlaşma tamamlanınca, Fransız şirket Belçika'dan Fas'a, Hindistan'dan Madagaskar'a kadar 12 ülkedeki faaliyetlerine Türkiye'yi de eklemiş olacak. 2008'de kurulan Callpex, 2 binden fazla çalışanıyla pazarın en fazla istihdam sağlayan firmalarından biri olarak öne çıkıyor.

Ünlü işadamları kurdu
İstanbul dışında Bingöl ve Yozgat'ta da merkezi bulunan Callpex'in ortakları arasında, Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ali Sabancı, Probil'in kurucusu Turgut Gürsoy, Ytong'un ortaklarından Haluk Emiroğlu, bilişim sektörünün bilinen isimlerinden Kemal Cılız ve Lübnanlı yatırımcı Reda Gargour da var. Callpex, Pegasus, Vestel, Borusan, Teknosa, Lenovo gibi firmalara hizmet veriyor. 2000'de kurulan şirket, çağrı merkezinin yanı sıra tele pazarlama alanındaki yatırımlarıyla da dikkat çekiyor. 22 binden fazla çalışanı bulunan şirkete, 2011'de Londra merkezli yatırım fonu Chartarhouse Capital Partners ortak oldu.

Callus'u da İtalyanlar almıştı
Türkiye'de 80 bin çalışanı istihdam eden çağrı merkezi sektöründe 300'e yakın şirket faaliyet gösteriyor. Yabancı firmaların ilgisinin giderek arttığı pazara son 2 yılda Avrupa başta olmak üzere birçok ülkeden uluslararası şirketler ortaklık yaparak girdi. Japonya'nın en büyük gruplarından Mitsui, 4 şehirde çağrı merkezi bulunan ve bin 500 kişiyi istihdam eden Tempo'ya ortak oldu. 135 bin çalışanı, 367 çağrı merkezine sahip Fransız Teleperformance, Türk firması Metis'in yüzde 75'ini 2012'de bünyesine kattı. Metis'in İstanbul ve Uşak'taki üç çağrı merkezinde 900 çalışanı bulunuyor. Sektördeki en büyük satın alma işlemi ise İtalyan Comdata'dan geldi. Comdata, Koç Holding'in çağrı merkezi şirketi Callus'un tamamını 2013'te devraldı. 2003'te Koç Sistem Çağrı Merkezi Dış Kaynak Hizmeti adıyla kurulan şirket, 2009'da Callus Bilgi ve İletişim adını aldı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.