X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Avrupalı kur avında
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Avrupalı kur avında

  • Giriş Tarihi: 23.8.2015
Avrupalı kur avında
Avrupalı kur avında

Üretim yaptırdıkları ülkelerdeki kur hareketlerini takibe alan Avrupalılar, Türkiye'ye odaklandı. Siparişler Uzakdoğu yerine Türk üreticilere geliyor. Tekstil ihracatı kurun etkisiyle artıya geçti

Avrupalı hazır giyim devleri, kurun yükselmesiyle birlikte Türkiye'ye odaklandı. Üreticileri sipariş yağmuruna tutan Avrupalılar, Uzakdoğu'dan bir kısım siparişi Türkiye'ye kaydıracak. Üretim yaptırdıkları ülkelerdeki kur hareketlerini yakından inceleyen yabancı firmalar için şu anda Türkiye'den alımı artırma zamanı geldi.

İHRACAT BU AY YÜZDE 8 ARTTI
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği eski Başkanı ve Negreti Tekstil'in sahibi Cem Negrin, Türkiye'nin hazır giyim ihracatının kurdaki artışın etkisiyle bu ay yüzde 8 yükseldiğini söyledi. Asıl artışın eylülden sonra görüleceğini belirten Negrin, "Avrupalılar bu yıl dünya genelindeki alımını yüzde 8 artıracak. Türkiye'nin bu rakamdan aldığı pay sadece yüzde 2. Kurun etkisiyle oranın yüzde 5'e çıkacağını öngörüyoruz" dedi. Yunanistan'daki krizin etkisiyle zaten bir kısım siparişin Türkiye'ye kaydığını hatırlatan Negrin, Avrupa'ya yapılan satışın etkisiyle sektörün bu yılı iyi kapatacağına vurgu yaptı. Aycem Tekstil'in patronu Cem Altan da, artık yurtdışından gelen siparişlere olumlu yanıt verdiklerini söyledi. Geçmiş dönemde fiyat tutturmada zorluk çektiklerini ifade eden Altan, "Artık siparişler kaçmayacak. Bu seviyede Avrupalılar'a rekabetçi fiyat verebiliyoruz" diye konuştu.

MAKAS GİDEREK DARALIYOR

Sektör temsilcileri Türkiye ile Uzakdoğu fiyatları arasındaki farkın kurdaki artışla birlikte yüzde 30'dan 20'ye indiğini belirtti. Yüzde 20'lik farkın Avrupalı için çok büyük bir oran olmadığının altı çizilirken, Türkiye'nin hazır giyim üretiminde hem hızlı hem de modayı yakından takip eden bir ülke olduğu ifade ediliyor. Avrupa'ya yaptığı ihracatta şu anda pozitif durumda olunan nokta, euronun TL karşısında değer kazanması olarak gösteriliyor. Aynı zamanda ekonomik sıkıntılar nedeniyle stoksuz çalışmak isteyen Avrupalı firmalar, son dakika siparişlerini Türkiye'ye veriyor. İngiltere, Almanya, Fransa ve İtalya'da satışların iyi gittiğini belirten sektör temsilcileri, yeni sezondan daha da umutlu. Özellikle İngiltere ve Almanya yeni sezon siparişlerini artırıyor.

'BU AY İLK KEZ ARTIYA GEÇTİK'
Avrupalı firmaların, kuru takip ederek siparişi artırmaları, hazır giyimi olduğu kadar tekstil sektörünü de pozitif etkiledi. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı İsmail Gülle, bu ay yılbaşından beri ilk kez ihracatta artıya geçtiklerini açıkladı. Ağustosta bugüne kadar gerçekleşen ihracat artışının yüzde 6 olduğunu belirten Gülle, "İhracatımız miktar olarak artıyordu. Ancak değer olarak gerideydik. Kurdaki artışın etkisiyle bu ay ilk kez artıya geçtik" dedi. Kurun bu seviyede olması halinde yılın ikinci yarasında negatif bir ihracat tablosuyla karşılaşmayacaklarını ifade eden Gülle, şöyle konuştu: "Avrupa'nın siparişi artıyor. Dolardaki yükselişle birlikte ABD pazarındaki etkinliğimizi de güçlendiriyoruz. Öte yandan İran'da çok büyük bir sıçrama yaptık. Genel itibarıyla tablo parlak gözüküyor."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.