X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Rusya kaybına kongre turizmi ilaç olacak
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Rusya kaybına kongre turizmi ilaç olacak

  • Giriş Tarihi: 27.8.2015
Rusya kaybına kongre turizmi ilaç olacak
Rusya kaybına kongre turizmi ilaç olacak

Turizmci, Rusya kaynaklı kayıplarını kongre etkinlikleriyle kapatacak. Sektör, yılın 12 ayına yayılan bu alanla ilgili atağa kalktı

Başta Rusya etkisi olmak üzere gelen turist sayısında düşüş yaşayan ve bu nedenle zor günler geçiren turizm sektörü kaybını telafi etmek için MICE (Meeting, Incentive, Congress, Events-Kongre, Toplantı, Seminer, Organizasyon) sektörüne yoğunlaştı. Turizm Medya Grubu Genel Müdürü Volkan Ataman, sektörün kaybı telafi etmek için MICE turizmine yöneldiğini söyledi. Ataman, "Yılın 12 ayında yapılabilen MICE turizmi Türkiye'de sektörü atağa kaldıracak bir alan. Ancak sektör bunun tam anlamıyla farkına varamamıştı. Otelciler Rusya'da yaşanan sıkıntılar sonrası hem kaybı telafi edebilmek hem de biten yaz sezonunda otellerini doldurabilmek amacıyla MICE'a ciddi oranda yoğunlaştı. Birçok otelin genel müdürü toplantı ve organizasyonları otellerine çekmek için ciddi bir atağa geçti" dedi. Uluslararası Kongre ve Konvansiyonlar Birliği'nin (ICCA) 2014 raporuna göre ülkeler sıralamasında Türkiye'nin 19'uncu sırada yer aldığını aktaran Ataman, şehirlerde İstanbul'un 8, Antalya'nın ise 45'inci sırada olduğunu kaydetti.

SEKTÖR HIZLA YÜKSELİYOR

Türkiye'de MICE pazarının büyüdüğüne dikkat çeken Ataman, "Son 6 yılda İstanbul Kongre Merkezi, Haliç Kongre Merkezi, Ankara Congresium ve Efes Kongre Merkezi olmak üzere 5 tesis açıldı. Bunun yanı sıra Türkiye'de bin 270 adet toplantı oteli mevcut. Bin 100'ün üzerinde toplantı ve kongre organizatörü, 2 binin üzerinde de toplantı destek firması var. İstanbul, Antalya, İzmir ve Ankara olmak üzere 4 ilde kongre ve ziyaretçi bürosu aktif MICE tanıtım çalışmaları yapıyor" diye konuştu. ACE of MICE Exhibition fuarı ile her yıl binlerce kongre ve toplantı alıcısının Türkiye'de ağırlandığını ve burada ciddi işbirliklerine imza atıldığını belirten Ataman, Türkiye'nin gerek coğrafi konumu gerekse teknolojik mekânlarıyla büyük bir avantaja sahip olduğunu ve 5 yıl içinde dünya sıralamasında üst sıralara tırmanacağını sözlerine ekledi.

MICE'DE EN YOĞUN DÖNEM MAYIS AYI
Volkan Ataman, Turizm Medya Grubu olarak MICE sektörüne yönelik Türkiye'den 800 firmanın katıldığı bir anket çalışması düzenlediklerini söyledi. Ataman, "Kongre merkezleri, toplantı otelleri ve etkinlik mekânlarının katılımıyla çıkan sonuca göre, katılımcıların yüzde 22'sinin MICE cirosu 100 ila 500 bin euro aralığında seyrediyor. Yüzde 21'i 1 ila 3 milyon euro ciroya sahip. 10 milyon eurodan daha fazla cirosu olan katılımcıların oranı ise yüzde 7.2" dedi. Ankete göre etkinliklerin en çok yoğunlaştığı ayı mayıs olduğunu belirten Ataman, en ölü sezonun temmuz olduğunu kaydetti. İç pazarda en çok etkinlik ve organizasyon düzenlenen şehrin Antalya olduğunu vurgulayan Ataman, "Uluslararası organizasyonların adresi ise İstanbul" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.