Transfer bombalarının yanı sıra sponsorluk anlaşmalarını art arda açıklayan Fenerbahçe, sponsorlar açısından bu sezonun en ilgi gören takımı oldu. Sarı lacivertli takımın şortunda da iki yıl boyunca İntegral Forex yazacak. Geçen yıl Beşiktaş basketbol takımının sponsoru olan İntegral, futbolla Fenerbahçe'yle tanıştı. Sponsorluk tercihlerinde Fenerbahçe'nin bu yılki transferlerinin etkili olduğunu söyleyen İntegral Menkul Değerler Genel Müdürü Kıvanç Memişoğlu ile süreci konuştuk.
Neden Fenerbahçe'yi tercih ettiniz?
Üç büyük kulüpten biriyle sponsorluğumuzu devam ettirmek istiyorduk. Türk seyircisi futbolla daha çok ilgilendiği için bu alana geçmek istedik. Hem Beşiktaş hem Fenerbahçe ile görüştük. Fener'de karar kıldık. Tercih sebeplerimizden biri de aslında yaptığı transferlerdi. Yepyeni ve Avrupa'da yol alacak bir takım. Taraftarın da büyük ilgisi var. Seyirci sayısına baktığınızda rakam ortada. Görünürlüğümüz artacak.
Anlaşmanın kapsamı nedir? Neden şortu tercih ettiniz?
1.1 milyon euroluk 2 yıllık anlaşma yaptık. Sonra da opsiyon hakkı bizde. Şort sponsorluğu Türkiye'de henüz fazla kullanılmıyor. Bütçemize uygun ve bilinilirliğimizi artıracak yer bakıyorduk. Bu şort, kol ve göğüs olabilirdi. Yeni bir bölge olduğu için şort sponsorluğunu tercih ettik. Biliyorsunuz göğüs ve kol sponsorlukları sürekli değişiyor. Devamlılık istediğimiz için tercihimizi bu yönde kullandık. İlerde müşteri ve taraftarların tepkilerine göre bunu büyüteceğiz.
Sizi en çok heyecanlandıran transfer hangisiydi?
Tabii ki Van Persie ve Nani ikilisi. Zaten kulüpten de ricamız bizim lansman günümüzde onların bizimle birlikte olmalarıydı. Sağ olsunlar yardımcı oldular.
Diğer takımlarla sponsorluk için görüşüyor musunuz?
Diğer takımlar da geldi, görüşmelerimiz oldu. Yurtdışından basketbol takımlarından sponsor olmamızı isteyenler oldu. Sürekli teklifler geliyor ama biz önceliğimizi Fenerbahçe'den yana kullandık.
SPONSORLUKLA BİLİNİRLİĞİMİZ ARTTI
Spor sponsorluğunun markanıza nasıl bir katkısı oldu?
Bu işe başlamadan önce bir araştırma yaptık. 2013 yılında bilinilirlik oranı aracı kurumlar içerisinde 4-5'inci sıradaydık. Bir sene sonraki araştırmamızda İntegral Forex markası birinci sıraya çıktı. Bankalar kadar bilinilirliğe ulaştık bu süre zarfında. Diğer kulüplerin sponsorları arasında da araştırma yaptık. Burada da üst sıralara çıktığımızı gördük. Taraftara markamız sempatik geldi. O yüzden de biz bu sponsorluklara devam ediyoruz.