X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Dakikası 4.500 dolarlık ihracat
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Dakikası 4.500 dolarlık ihracat

  • Giriş Tarihi: 6.10.2015
Dakikası 4.500 dolarlık ihracat
Dakikası 4.500 dolarlık ihracat

Türk dizileri, Fransa'nın Cannes kentinde dün kapılarını açan dünyanın en büyük Eğlence İçerik Pazarı Fuarı MIPCOM 2015'te beğeniye sunuldu. Fuarın 'onur konuğu' olan Türkiye'den katılımcı sayısı da geçen yıla göre neredeyse iki kat artarak 411'e çıktı. 4 bin 500 global alıcının katılacağı fuar, 8 Ekim'e kadar sürecek. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar, "2004 yılında 10 bin doları bile bulmayan dizi film ihracatımızın bu yıl 350 milyon dolara ulaşmasını bekliyoruz. Ekonomi Bakanlığı'nın 2023 hedefi ise 1 milyar dolar" dedi. Yakın geçmişte dizilerin bölüm başına 500 dolar civarında fiyatlara satıldığını hatırlatan Çağlar, "Kalitedeki artış ve bilinirlikle bölüm başı fiyat 200 bin dolara kadar yükseldi. Dakika fiyatı neredeyse 4 bin 500 dolara çıkıyor. Bu dizilerde ekranlara yansıyan Türkiye'ye ait ne varsa, her birini ayrı ayrı marka yapma şansımız var. Yani Türkiye'nin aradığı markalaşma televizyon kumandasında" diye konuştu.

80 ÜLKEYE MİSAFİR OLDUK

Türkiye'nin son 10 yılda dünyanın en heyecan veren 'görsel kültür' üreticilerinden biri olduğuna dikkat çeken Çağlar, şöyle devam etti: "2004'te 10 bin doları bile bulmayan dizi film ihracatımızın bu yıl 350 milyon dolara ulaşmasını bekliyoruz. Türk dizileri Ortadoğu'dan Orta Asya'ya Kuzey Afrika'dan Doğu Avrupa'ya 80'e yakın ülkede milyonlarca eve misafir oldu."

300 METREKARELİK TÜRKİYE ÇADIRI

İTO, 112 ülkeden gelen profesyonelin ziyaret edeceği MIPCOM'da Türkiye standının yanı sıra 300 metrekare büyüklüğünde bir Türkiye çadırı kurdu. 'Turkey: Home of Content' konsepti ile düzenlenen çadırda Türk sanatçı ve yapımcıların katılacağı paneller düzenleniyor. Bu yıl MIPCOM'a Hülya Avşar, Halit Ergenç, Kıvanç Tatlıtuğ, Engin Altan Düzyatan, Wilma Elles gibi birçok sanatçının da katılması bekleniyor.

400 MİLYON KİŞİ İZLİYOR
Türk dizilerinin 2014'te birçok coğrafyada 400 milyondan fazla izleyiciye ulaştığının tahmin edildiğini belirten Çağlar, "Yeni pazarlarımız ise Latin Amerika ve İskandinav ülkeleri" dedi. Uzakdoğu ülkelerine de dizilerin pazarlanması için girişimler olduğunu açıklayan Çağlar, "Dağıtımcı firmalarımız Endonezya, Malezya, Hindistan ve Çin gibi büyük pazarları da zorluyor" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.