Türkiye
tekstil ve hazır giyim sektörü, terörün ekonomiyi negatif etkilediği bugünlerde dünyanın önemli markaları ve alım gruplarıyla İstanbul'da bir araya gelerek gücünü pekiştirdi. Bu yıl 8'incisi düzenlenen İstanbul Moda Konferansı ve 31. IAF Dünya Moda Kongresi'nde konuşan Hugo Boss Markadan Sorumlu Genel Müdürü Christoph Auhagen, Türkiye'nin üretimde öne çıktığını söyledi. İzmir'de bulunan Hugo Boss fabrikalarında toplam üretimlerinin yüzde 15'ini gerçekleştirdiklerini ve yeni yatırımlara hazırlandıklarını açıklayan Auhagen, "ABD'deki bir fabrikamızı kapatarak Türkiye'ye taşıdık. Türkiye'ye inanıyoruz. Burada daha fazla yatırım yapmak istiyoruz. Ortaklarımıza da aynı şeyi tavsiye ediyoruz" diye konuştu.
EN İYİLERİ NDEN BİRİ
Auhagen, İzmir'deki üretim tesisinin en iyi fabrikalarından biri olduğunu söyledi. Konferansın ev sahibi Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği'nin Başkanı Şeref Fayat da, Dünya Moda Kongresi ile birlikte moda haftasının etkinliğini artırdığını kaydetti. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Türkiye'nin fiyat tutturamayıp içeride yapamadığı bazı üretimi artık yurtdışına taşıyarak, ihracatını artıracağını söyledi.
İHRACATA 5 YILDA 500 MİLYON $ KATKI YAPACAK
Tasarımcıların koleksiyonlarını ticari faaliyete dönüştürmek amacıyla bu yıl 3'üncüsü gerçekleştirilen The Core Istanbul, dün kapılarını açtı. Dünyanın her yerinden gelecek alıcıları ağırlayacak olan The Core, ihracata 5 yılda 500 milyon dolarlık katkı sağlayacak.