ABD'de
yaşanan Volkswagen skandalının ardından, tüm dünyada emisyon oranlarına karşı duyarlığın daha da arttığı gözleniyor. Türkiye'de ise tam tersi bir durum yaşanıyor. Emisyon değerleri Türkiye'de eskiden olduğu gibi şimdi de umursanmıyor. Türk tüketiciler, tasarım, donanım ve fiyat gibi özelliklere göre otomobil satın alıyor. Satın alma kararında rol oynayan etkenlerin sonuncusu ise emisyon değerleri. Geçen hafta Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) yönetimi ile biraraya gelen Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER), tüketicilerin satın alma davranışlarına ilişkin GfK ile yaptıkları araştırmaları paylaştı. OYDER Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gülan, Türkiye'de araçların havayı kirletme miktarı olarak bilinen emisyon değerlerinin önemsenmediğini söyledi. OYDER'in GfK ile yaptığı araştırmalarda tüketicilerin satın alma sürecinde nelere önem verdiğini öğrenmeye çalıştıklarını anlatan Gülan, "Araştırmalarda gördük ki, bir aracın emisyon değeri, tüketicilerin o aracı tercih etme nedenlerinde en son sırada yer alıyor" dedi. OYDER'in geçen yıl yaptırdığı anketlere göre tüketici tercihlerinde en yüksek orana sahip kriterler aracın tasarımı, yakıt tüketimi ve donanımı.