X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hedefimiz 2016'da pazarın %10'u
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hedefimiz 2016'da pazarın %10'u

  • Giriş Tarihi: 27.10.2015
Hedefimiz 2016'da pazarın %10'u
Hedefimiz 2016'da pazarın %10'u

Sporcu gıdaları pazarına B-Active markasıyla giren B-Group, 2016'da yüzde 10 pazar payı hedefliyor. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Kıraç, her spor türüne özel ürün geliştirdiklerini söyledi

Dünyada her geçen gün öne çıkan sağlıklı yaşam trendi, yan sektörleri de büyütmeye başladı. Sporcu gıdaları, vitamin- mineraller, diyet ve zayıflama ürünleri, reçetesiz satılan ürünler olmak üzere dört ana grupta toplanan sağlıklı yaşam pazarı 2015'te 220 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. 11 milyar dolarlık hacmiyle sporcu gıdaları ise büyüme potansiyeli en yüksek sektör olarak öne çıkıyor. Bu potansiyeli görerek 2014'te sektöre adım atan B-Group, 1 milyon 250 bin euroluk yatırımla B-Active markasını geliştirdi. Rakiplerinden farklı olarak her spor dalına özel ürün geliştiren şirket, 2016'da 55 milyon dolarlık Türkiye pazarının yüzde 10'unu hedefliyor. Türkiye'nin sporcu gıdaları pazarında Orta ve Yakın Doğu'da 1'inci, Avrupa'da ise 8'inci sırada yer aldığını söyleyen B-Group Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Kıraç, "Türkiye önemli bir büyüme potansiyeline sahip. 2002'de 8 milyon dolar olan pazar, 12 yılda 7 kat büyüyerek 55 milyon dolara çıktı. 2020'de 80 milyon dolara ulaşması bekleniyor" dedi. Pazardaki potansiyeli görerek 2014'te B-Active markasına yoğunlaştıklarını belirten Kıraç, İngiltere ve Fransa'daki laboratuvarlarda ürünlerini geliştirdiklerini kaydetti. Kıraç, "2016'da pazarın yüzde 10'unu, uzun vadede ise liderliği hedefliyoruz. Ardından da Avrupa'ya açılmayı planlıyoruz. Bu nedenle üretim için İngiltere ve Fransa'yı seçtik" diye konuştu.

YENİ MARKALAR YOLDA
B-Group olarak sporun her alanında yer almayı planladıklarını aktaran Kıraç, "B-Stylish markasıyla spor giyim, B-On ile spor salonları, B-Live ile takviye edici gıdalar ve B-Well'le kozmetik ürünler geliştireceğiz. Yakın zamanda bu markaları hayata geçireceğiz" ifadelerini kullandı.

SPOR TÜRÜNE ÖZEL ÜRÜN
Türkiye'de Optimum Nutrition, Hardline, GNC ve MuscleTech markalarının pazarın yüzde 55'ine hakim olduğunu belirten Kıraç, her spor dalına özel kategorilendirdikleri ürünlerle ayrışmayı hedeflediklerini ifade etti. B-Active ürünlerinin LifeStyle (yaşam tarzı) ve Profesyonel olarak iki ana gruba ayrıldığını vurgulayan Kıraç, şunları anlattı: "Fitness, dans, dövüş sanatları, koşu, yüzme, yoga, pilates gibi her spor dalına özel ürünler geliştirdik. Spor öncesi, spor sırası ve sonrası olmak üzere formülasyonları hayata geçirdik. Kadın ve erkek metabolizmasındaki farklılığı dikkate alarak çalıştık ve ürünlerimizi buna göre hazırladık."

kalan karakter 1000

Müjde Müjde

Müjde

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 27.10.2015 08:08

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.