Perakendeciler stok mallarını artık çadırlarda eritmeye başladı. Alışveriş merkezleri ve internetten sonra çadır formülünü devreye alan markalar, burada 5-6 yıl önceki ürünlerini uygun fiyattan satıyor. Belediyelere başvurarak bir aylık yer kiralayan perakendeciler, bunun için hem belediyeye bir ücret veriyor, hem de çadır masrafı yapıyor. Ancak cironun yüksek olduğunu söyleyen patronlar, "Burada internetten daha kolay mal satıyoruz. Çok fazla kâr yok, ancak elimizdeki stokları temizlemek bizi depolama maliyetinden kurtarıyor" dedi.
FİYATLAR MAKUL
Çadırların kurulacağı yerler, markaların hitap ettiği ekonomik sınıfa uygun olarak seçiliyor. Özellikle orta segmentin yaşadığı mahallelerde çadırlada olan talep yüksek oluyor. Roman Giyim'in patronu Turgut Toplusoy, seri sonu ürünleri bu yöntemle satmanın oldukça uygun olduğunu söyledi. Çadırda satılan ürünlere makul fiyattan dolayı tüketiciden büyük ilgi olduğunu belirten Toplusoy, "İnternetten outlet bir ürün aldığınızda bunu deneyemiyorsunuz. Oysa çadırda böyle bir imkân var" dedi. Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar da, eldeki seri sonu ürünleri çadırda satma formülünün yurtdışında da uygulandığını söyledi. Bu çadırlara geçici outlet demenin de mümkün olduğunu belirten Arar, "Çadırdaki fiyatlar uygun. Ayrıca tüketiciye bu şekilde daha da yakınlaşmış oluyoruz" dedi.
STOK ARTIYOR
10 yıl önce özel alışveriş siteleri Türkiye'de yeni yeni açılmaya başladığında, firmalar ellerindeki stokların neredeyse hepsini bu şirketlere veriyordu. Ancak setör temsilcileri, artık internetten outlet satışında bir yavaşlama olduğunu söylüyor. Durum böyle olunca da firmalar, yeni bir yöntem olarak çadır modelini kullanıyor. Çadırda erkekten kadın giyime, aksesuvardan mücevhere kadar birçok ürün kategorisinde satış yapılıyor. Markalar, yılda 2-3 kez bu çadır günlerini organize ediyor. Genellikle kadın ve erkek giyim firmalarının işbirliğiyle kurulan çadırlara bir de aksesuvar firmasının katılmasına özen gösteriliyor.