120 Türk firması fuara damga vurdu

Giriş Tarihi: 21.11.2015
120  Türk firması fuara damga vurdu

Milyarlarca dolarlık iş hacmine sahip dünya sağlık endüstrisi için yeni ürünlerin tanıtıldığı MEDICA Fuarı'na Türk şirketleri adeta çıkarma yaptı. Almanya'daki fuarda hedef, pazar payında lider ABD ile yarışır hale gelmek...

Milyarlarca dolarlık büyüklüğe sahip dünya sağlık endüstrisinin 1 numaralı buluşma noktası olan MEDICA Fuarı, Almanya'nın Düsseldorf şehrinde düzenlendi. Bu yıl Türk firmalarının grup halinde 7'nci kez katıldığı MEDICA Fuarı'nda, 35'i İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) katılımıyla olmak üzere toplam 120 Türk firması yer aldı. Türk firmaları; tek kullanımlık medikal ürünler, tıbbi cihazlar, ortopedik gereçler, kişisel bakım ve sağlık ürünleri, hastane ekipmanları ve mobilyaların da aralarında olduğu farklı ürün gruplarını sergiledi. Sağlık alanında en yeni ürün ve hizmetlerin ilk kez tanıtıldığı etkinlik olarak da önem taşıyan MEDICA Fuarı, bu yıl 70 ülkeden yaklaşık 5 bin katılımcıyı ağırladı. Üretici ve ithalatçı firmaların yanı sıra hastane yöneticileri, doktorlar, satın almacılar gibi sektörün değişik kesimlerinden 140 bin kişi fuarı ziyaret etti.

İLK YIL 10 FİRMAMIZ VARDI
MEDICA Fuarı'nın, Türk medikal sektörünün dünyaya açılmasında önemli bir rol üstlendiğini belirten İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, "Medikal çok önemli ve stratejik bir sektör. Firmalarımızın mutlaka dünyanın en önemli medikal fuarlarında olması gerektiğine inanıyoruz ve firmalarımızı bu konuda teşvik ediyoruz. Fuarlar rakipleri ve neler yaptıklarını görmek, gelişmekte olan pazarlara açılmak için büyük bir fırsat yaratıyor. Son 20 yılda yerli firmalarımızın sayısı artış gösterdi. Fuarın ilk yılında sadece 10 firmamız vardı. Yerli firmaların üretimindeki nitelik de artıyor. Bugün medikalde yaptıklarımızı 10 yıl önce yapamıyorduk ancak şimdi yapabiliyoruz. Tabii teknoloji çok hızlı gelişiyor ve gelişmiş ülkeler seviyesinde teknoloji üretebilmek için hem zamana hem de Ar-Ge ve yenilikçi ürün tasarımlarına yatırım yapmaya ihtiyacımız var. Bunu yapabildiğimiz takdirde medikal ürünlerde asıl olmamız gereken noktaya çok hızlı yükselebiliriz" dedi.

AVRUPA REFERANSI CİDDİ AVANTAJ SAĞLIYOR
Türkiye'nin medikal teknolojide lider konumdaki ABD, Güney Kore gibi ülkelerle yarışır konuma gelmesi gerektiğini belirten Akyüz, medikal sektöründen 44 firma ile kurdukları Medikal Sektörü Yurtdışı Pazarlama Takımı MediClusTR ile de Güney Amerika ve Afrika gibi yeni pazarları hedeflediklerini söyledi. Akyüz, 2014'te 820 milyon dolarlık ihracatın yapıldığı ve bu yılın 10 aylık döneminde 637 milyon dolarlık ihracatın gerçekleştiği medikalde, Avrupa referansının hedef ülke pazarlarında Türk firmaları açısından avantaj yarattığını da vurguladı.
ARKADAŞINA GÖNDER
120 Türk firması fuara damga vurdu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz