X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Finansman şirketlerinde aslan payı KOBİ'lerin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Finansman şirketlerinde aslan payı KOBİ'lerin

  • Giriş Tarihi: 25.11.2015
Finansman şirketlerinde aslan payı KOBİ'lerin
Finansman şirketlerinde aslan payı KOBİ'lerin

Finansal Kurumlar Birliği Başkan Yardımcısı Vahit Altun, finansman şirketlerinin ağırlıklı olarak KOBİ'leri fonladığını söyledi

Finansman şirketlerinin, stok finansmanı da yapabilen kurumlar haline geldiğini söyleyen Finansal Kurumlar Birliği Başkan Yardımcısı Vahit Altun, bilinenin aksine finansman şirketlerinde kredi portföyünün çoğunluğunun KOBİ'lerin yatırım malı olarak satın aldığı ticari araç, kamyon, otobüs, çekici gibi ürünlerin finansmanına yönelik olduğunu belirtti.

21.6 MİLYAR TL ALACAK

Finansman sektöründe yılın ilk 9 ayının olumlu geçtiğini ve bunun rakamlara da yansıdığını belirten Vahit Altun, sektörde işlem hacminin, otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki artışın da etkisiyle yüzde 52.2 oranında büyüyerek 13 milyar 92 milyon TL'ye ulaştığını söyledi. Altun, finansman sektöründe alacak büyüklüğünün yüzde 36.7'lik artışla 21 milyar 664 milyon TL'ye çıktığını sözlerine ekledi. Finansman şirketlerinin Türk mali sistemi içindeki payının yüzde 1 gibi son derece küçük seviyelerde bulunduğunu ifade eden Altun, "Bankalarla eşit rekabet ortamının sağlanması ve mevzuattan kaynaklanan engellerin kaldırılması, finansman şirketlerinin önünü açarak, mali sistemin derinleşmesine katkıda bulunacak. Böylece, finansman şirketleri hedeflere ulaşmada ekonomide önemli itici güçlerden olacak."

SEKTÖRÜN ÖNÜNDEKİ ÖNEMLİ ENGELLER
Tüketimi ve borçlanmayı azaltıcı makro ekonomik tedbirler.
Bankalarla rekabet eşitsizliğinin artması
Kredi kartının sadece ödeme değil finansman aracı olarak da görülmesi.
Bankaların satış noktasında finansman uygulamalarının artması.
Tüketicinin korunması maksadıyla yapılan düzenlemelerin ve hakem heyeti kararlarının sektöre zarar verici hale gelmesi (kredi tahsisi ücreti iade kararları vb).
Düşük kârlılık sebebiyle sektöre yeni girişlerin olmaması.