Doğu'da modern, Batı'da egzotik

Giriş Tarihi: 29.11.2015
Doğu'da modern, Batı'da egzotik

Yurtdışında mağaza atağına kalkan Türk markaları Batılı müşteriye egzotik, Doğu'dakilere ise modern geliyor. Perakendenin ünlü isimlerine göre ise Türk markalarının en büyük pazarlama silahı "tarih" olmalı

Türkiye'nin artık ülke sınırları dışına taşan perakende markaları, hem Doğu hem de Batı'da büyük ilgi görüyor. Mağazaların yanı sıra yurtdışındaki korner ve büyük markalara üretim yapan Türkler, tüketicilerin ilgisini birçok farklı yönde çekmeyi başarıyor. Ortadoğu ve Körfez, Türk markalarını Batılı ve modern görürken, ABD egzotik buluyor. Soysal Danışmanlık'ın geçtiğimiz günlerde İstanbul'da düzenlediği Perakende Günleri'ne konuşmacı olarak katılan iki perakende uzmanıyla sohbet etme fırsatı bulduk. Katar'ın en büyük perakende gruplarından Aura Retail'in CEO'su Ayman Al Jamil, Gulf Cooperation Council adı verilen GCC bölgesinde Türk markalarına büyük ilgi olduğunu söyledi. Suudi Arabistan, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Bahreyn ve Umman'ı kapsayan bu bölgede Türk markaları için büyük fırsatlar bulunduğunu belirten Jamil, "GCC bölgesinde yerel marka sayısı çok az. Türkiye ise kendi markalarını oluşturma konusunda çok yaratıcı. Her Türk markasının kendine ait bir hikâyesi var" dedi. Bu bölgedeki tüketicilerin hem hazır giyim-aksesuvar, hem de yeme içme alanındaki Türk markalarını çok modern bulduğunu ifade eden Jamil, "Türkiye'deki köklü markalar global areneya çıkmak için ilk adımı bu bölgeden atabilirler. Çünkü iki bölgenin birçok benzerliği var" diye konuştu.

ÜRÜNÜN HİKAYESİ ÇOK ÖNEMLİ

Kanadalı ünlü perakende fütüristi Doug Stephens ise, Türkiye'nin perakende evriminde çok büyük mesafe katettiğini söyledi. ABD ve Kanada'da perakende alanında bir doygunluğun söz konusu olduğunu belirten Stephens, "Bölgede Türk markaları oldukça egzotik bulunuyor. Genç markalarınız bu pazarlarda ilgi uyandırabilir. Türkiye'nin tarih ve derin kültürüyle içiçe geçen bu özelliğini ön plana çıkarması gerekiyor" diye konuştu. Stephens, tüketicinin ürün alırken ilk etapta onun hikayesine baktığını söyledi.

TEKNOLOJİNİN ETKİSİ BÜYÜK
Türkiye'de perakende sektörünün hızla büyüdüğünü söyleyen Doug Stephens, bunda birçok etkenin önemli rolü olduğunu vurguladı. Genç nüfusun yoğunluğu ve yapılan teknolojik yatırımların, sosyal medyanın da etkisiye büyük bir etkileşim yarattığına dikkat çeken Stephens, "Ayrıca istikrarlı bir siyasi ve ekonomik yapınız var. Bunları harmanladığınızda Türkiye çok elverişli bir pazar haline geliyor" dedi. Stephens, ekonomik açıdan Türkiye'nin geleceğinin çok parlak olduğunu kaydetti.
ARKADAŞINA GÖNDER
Doğu'da modern, Batı'da egzotik
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz