İhracatın kilosu 3 $'a çıktı

Giriş Tarihi: 4.12.2015
İhracatın kilosu 3 $'a çıktı

Türkiye, teknolojik yatırımlarla ihracatın kilogram fiyatını 1.66 dolardan 3 dolara çıkardı. Ekonomi Bakanlığı Müsteşarı Şenel, "Turquality desteği kapsamındaki firmalarımızın ihracat kilogram fiyatı 3 doları aşmış bulunmakta. Bu da tasarımın önemini gösteriyor" dedi

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen Türkiye İnovasyon Haftası'nın dördüncüsü dün başladı. Ekonomi Bakanlığı'nın desteği, Arçelik, Sabancı Holding, Türk Ekonomi Bankası (TEB), Türk Hava Yolları (THY) ve Turkcell'in stratejik ortak olduğu ve partner ülke Hollanda'nın katıldığı etkinlik 3 gün sürecek. İnovasyon Haftası'nda Türkiye'nin yaptığı çalışmaların yavaş yavaş meyvesini vermeye başladığı vurgulandı. Toplantıda, ihracatın kilosunun yapılan inovatif çalışmalarla 1.66 dolardan 3 dolar ortalamasına kadar geldiği belirtildi.

AR-GE BÜTÇESİ GSYH'NIN YÜZDE 1'İ
Üniversite ve şirketlerin geliştirdikleri inovatif ürünlerin sergilendiği Türkiye İnovasyon Haftası'nda konuşan Ekonomi Bakanlığı Müsteşarı İbrahim Şenel, çalışmaların sonuç vermeye başladığını belirtti. Şenel, son yıllarda önemli sıçramalar yapmasına rağmen Türkiye'nin Ar-Ge harcamalarının GSYİH'ye oranının hala düşük seyrettiğini vurgulayarak, "2002 yılında yüzde 0.53 olan bu oran giderek artmış olmakla birlikte hala yüzde 1 civarında ama inovasyon ağırlıklı ürünlerin üretimine odaklanan ülkelere baktığımızda bu oranların yüzde 3'ün üzerinde seyrettiğini görüyoruz. İhracat kilogram fiyatlarımız geçtiğimiz yıl itibarıyla 1.66 dolar oldu ve şimdiye kadarki en yüksek değerine ulaştı. 1.66'ya 2009'daki 1.16 dolardan geldik. Nitekim bakanlığımızca yürütülen Turquality desteği kapsamındaki firmalarımızın ihracat kilogram fiyatı 3 doları aştı" dedi. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ise bu etkinlikte bir kişiye bile ilham olabilirlerse kendilerini başarılı sayacaklarını söyledi. Büyükekşi, Einstein'ın "Hiç hata yapmamış adam, yeni bir şey denememiştir" ifadesini anımsatarak, inovatif insanların daha az yaratıcı olan insanlardan daha fazla hata yaptıklarını dile getirdi. Gençlere hata yapmaktan korkmamaları tavsiyesinde bulunan Büyükekşi, inovasyonun bir sabır işi olduğunu, Edison'un ampulü geliştirmek için 9 binden fazla deney yaptığını ifade etti. Büyükekşi, 2009'da kurulan ve bir telefon uygulaması olan Uber'in 50 milyar dolar piyasa değeriyle dünyanın en değerli girişimi haline geldiğini belirterek, "Uber'in değeri otomobil markası Renault'nun piyasa değerinden 2 kat fazla. Bunlar inovasyonun getirisini ortaya koyuyor" şeklinde konuştu.

HOLLANDA PRENSİ'NDEN BAŞARI TÜYOLARI
Hollanda Prensi Maurits van Oranje- Nassau de başarılı bir inovasyonda üç etkenin söz konusu olduğunu belirterek, her şeyin büyük fikirler ve çığır açan teknolojilerle başladığını söyledi. Bunların genellikle yıllar boyunca yapılmış olan Ar-Ge yatırımlarının birer sonucu olduğuna işaret eden Oranje-Nassau, ikinci etkenin ise iş birliği olduğunu kaydetti. Başarılı bir inovasyon için mükemmel bir fikre ve seçkin bir ekibe ihtiyaç olduğunu vurgulayan Oranje-Nassau, "Başarının üçüncü kilit etkeni de para veya diğer bir ifadeyle yüksek kaliteli bir ekosistemdir. Mahsulün yetişmesi için tohumlara, bir tarlaya ve gübreye ihtiyacınız var. Söz konusu gübre, girişim sermayesidir. Bu sermaye de bol miktarda olmalıdır" şeklinde konuştu.
ARKADAŞINA GÖNDER
İhracatın kilosu 3 $'a çıktı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz