X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Üç ayda bir Atatürk Barajı yapıyoruz
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Üç ayda bir Atatürk Barajı yapıyoruz

  • Giriş Tarihi: 13.12.2015
Üç ayda bir Atatürk Barajı yapıyoruz
Üç ayda bir Atatürk Barajı yapıyoruz

Yeni Havalimanı'nın CEO'su Akçayoğlu, proje bitene kadar 24 saat çalışılacağını belirterek "Betonarme çalışmaları hızla ilerliyor. Kazılar da yapılıyor. Burada adeta 2-3 ayda bir Atatürk Barajı yapıyoruz" dedi

İstanbul'da yapımı son hız devam eden Yeni Havalimanı'nın CEO'su Yusuf Akçayoğlu, günde 10 bin metreküp beton döktüklerini belirterek, "Türkiye'nin kazı anlamında en büyük projesi Atatürk Barajı olarak biliniyor. Biz burada 2-3 ayda bir Atatürk Barajı yapıyoruz" dedi. SABAH'ın sorularını yanıtlayan Akçayoğlu, şöyle konuştu: "Bizi zorlayan tek konu mevsim şartları. İstanbul'da istatistiklerin bize söylediği çalışma günü 210 gün. Yağmur-çamur nedeniyle kalan günlerde hava şartları elverişli değil. Bunlar bizi durdurmayacak. Çünkü kötü hava şartlarına göre de planlamamızı yaptık. Betonarme işleri hızlı bir şekilde ilerliyor. Aynı anda kazılar da yapılıyor. Kötü hava şartlarında durduracağımız tek iş dolgu."

ÇALIŞMALAR HIZ KAZANDI

24 SAAT ÇALIŞMA

Proje bitene kadar 24 saat çalışma esasında herhangi bir sapma olmayağını belirten Akçayoğlu, projede 10 bin 200 işçinin çalıştığını, bahar ayında bu sayının 15 bin seviyesine çıkacağını söyledi. Akçayoğlu, "İstanbul yeni havalimanı projesiyle birlikte, havacılık şartlarında trendler değişiyor. İletişim arttıkça uçan insan ve uçak sayıları da yükseliyor. Bu artış özellikle transfer yolcu kavramını çok öne çıkardı. İstanbul'dan dünyanın en önemli ekonomilerine 3-4 saatte uçabiliyoruz. Bu kadar kısa süreli uçuşlar dar gövdeli uçak demek. Dar gövdeli uçak daha az yakıt, daha az bakım ve daha az masraf anlamına geliyor. Dolayısıyla burayı transfer noktası olarak kullanacak havayolu şirketleri, daha ucuza mal olacağı için bizim havalimanımızı tercih edecek" dedi.

YABANCILAR GELİYOR

Projenin yapılabilirliğini görünce yabancı heyetlerin sık sık kendilerini ziyaret ettiğini anlatan Akçayoğlu, "Bizden daha çok heyecanlılar. İngiltere, Almanya, ABD, Danimarka'nın da aralarında bulunduğu çok sayıda yatırımcı projeyi bizzat yerinde inceliyor" dedi.

HAVACILIĞIN MERKEZİ

Dev terminal bittiğinde transfer yolcunun ve dünya havacılığının merkezi olacaklarını vurgulayan Akçayoğlu, "İstikrarlı bir hükümetin kurulması hem bizim hem Türkiye'nin önünü açtı. Önümüzde 42 aylık bir süre var. Türk müteahhidine özgü çalışıyoruz. Kaba inşaat işleri büyük bir ivme kazandı" diye konuştu.

BİR NO'LU PİST 2016'DA
Dünyanın en büyük havalimanı otoparkının bu projede olacağını belirten Akçayoğlu, "Bir No'lu pistin dolgusunda büyük bir ilerleme kaydettik. Hedefimiz pistin üst yapı imalatına 2016'nın ikinci yarısında başlamak. Terminal üst yapısını da 26 ayda yapmayı planladık. 25 bin araçlık otopark da bu projenin içerisinde yer alacak. Terminal iç mimarisi ve bagaj sistemleri için çalışmaları sürdürüyoruz" dedi.

İNİŞ KALKIŞLAR DENİZE DOĞRU
Bölgenin yıllarca taş ve maden ocakları nedeniyle hoyratça kullanıldığını belirten Akçayoğlu "Biz burayı rehabilite ediyoruz. Ekonomiye katkı sağlıyoruz. Çevreye duyarlı ilerliyoruz. Endemik bitkiler ve kuş yönetimi konusunda özellikli çalışmalar yapıyoruz. Rüzgâr konusu zaman zaman gündeme getiriliyor. Bununla ilgili hiçbir sorunumuz yok. Ölçümlerimizi yapıyoruz. İniş-kalkışlar denize doğru olacak. Hem gürültü kirliliği hem de uçuş güvenliği konusunda büyük avantaj sağlayacak. Bütün pistler kuzey-güney yönünde. Tek bir pistimiz doğubatı yönünde. O da doğuya yapılacak uçuşlarda seyir süresini kısaltıp, zamandan ve yakıttan tasarruf etmek için" dedi.

SANAL ORTAMDA CANLANDIRMA
Projede dünyadaki en büyük ve kapsamlı Bilgi Yapı Modellemesi ve Yönetimi (BIM) uygulamasının 3 boyutlu modellemesini yapacaklarını vurgulayan Akçayoğlu, şunları anlattı: "Proje yüzde 100 bitmeden sanal ortamda gerçek ölçeklerle canlandırılması yapılacak. Böylece eksikler tespit edilecek. Daha önce projeyi iki boyutta çizmiştik, üç boyuta çeviriyoruz. Bu, işin kaliteli ve hızlı yapılmasın sağlayacak. Böylece deneme yanılma ortadan kalkacak. Binada daha efektif işler ortaya çıkacak. Gölgelendirmeden renk seçimine, terminalden uçakların inip, kalkmasına kadar bütün noktaların modellemesini yapacağız. Yolcunun havalimanına gelip uçağa binene kadarki her anını bu modellemeyle test edeceğiz."

76.5 milyon m2 alan
10.200 işçi
24 saat çalışma
günde 10 bin metreküp beton
ilk etap 2018'de
150 milyon yolcu kapasitesi
6 bağımsız pist
500 uçak kapasitesi

kalan karakter 1000

f_dogan76 f_dogan76

işte ecdadına layık olan bir neslin icraatları

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 13.12.2015 15:43
nevzat nevzat

HELAL BİZE DE BU YAKIŞIR..

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır2
cevapla 13.12.2015 15:09

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.