X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Denizlili tekstilcilerden 350 milyon dolarlık ''Noel'' ihracatı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

li tekstilcilerden 350 milyon dolarlık '''' ı

  • Giriş Tarihi: 17.12.2015 11:46 Güncelleme Tarihi: 17.12.2015 12:03
Denizlili tekstilcilerden 350 milyon dolarlık ''Noel'' ihracatı
Denizlili tekstilcilerden 350 milyon dolarlık ''Noel'' ihracatı

Hristiyanların kutlamaya hazırlandığı öncesi 'den yaklaşık 350 milyon dolarlık özel temalı havlu, bornoz ve ev tekstili ürünü ihraç edildiği bildirildi.

Tekstil ve Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı İsa Dal, yaptığı açıklamada, Avrupa ve ABD'de öncesi hediyelik eşya
sektörünün hareketlendiğini, tüm firmaların bu pazardan pay alabilmek için çalıştığını söyledi.

Tekstil ve hazır giyim firmalarının her yıl bu dönemde Noel konseptli ürünlerinin Avrupa ve ABD'deki mağazaların raflarında yer alması için büyük

gayret gösterdiğini anlatan Dal, geçmişte sadece siparişlere yanıt vermeye çalıştıklarını şimdi ise Türk tekstil sektörünün özgün koleksiyonlarıyla iddialı konuma geldiğini kaydetti.


Bu yıl da Türk tasarımcılarının Noel'in klasik renkleri olan bordo ve yeşile Türk hamam kültüründe kullanılan gümüş grisi ve altın sarısı renklerini
eklediğini ifade eden Dal, yıl başını simgeleyen desenlerle üretilen havlu, bornoz, nevresim, hamam takımı, peştamal ve peşkirlerin büyük talep gördüğünü söyledi.

''NOEL FİRMALARIMIZIN YÜZÜNÜ GÜLDÜRDÜ''

Denizlili tekstilcinin Noel öncesi satışlardan memnun olduğunu belirten Dal, Avrupa ve ABD pazarlarının yanında Afrika ve Uzakdoğu'dan da siparişler aldıklarını ifade etti. Kentten son 4 ayda Noel pazarına yönelik olarak yaklaşık 350 milyon dolarlık tekstil ürünleri ihracatının yapıldığını vurgulayan Dal, şöyle konuştu: "Bu yıl tasarımlarımızın beğenilmesi, ihracatçımızı da memnun etti. Gelecek yıllarda bunun artarak devam edeceğini öngörüyoruz.

Burada batıdan gelen talepleri değil Türk tasarımcıları tebrik etmek gerekiyor.

Tasarımcılarımızın birbiriyle uyumlu renkleri, doğru zamanda, doğru yerde kullanılarak Noel öncesi satışlarımızı artırdı. Örneğin hamam kültüründe özellikle Batıda kokuya büyük önem veriyorlar. Bu yıl ürünlerin göze hitap eden tasarımlarına beyaz sabun, leylak, gül gibi geleneksel kokularımızı da ekledik."