X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yılbaşında kampanya yarışı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yılbaşında kampanya yarışı

  • Giriş Tarihi: 20.12.2015
Yılbaşında kampanya yarışı
Yılbaşında kampanya yarışı

Yeni yıla sayılı günler kala, perakende sektöründe satışlar artıyor. Ancak marka sahipleri pek memnun değil. Tüketici alışveriş için kampanyaları bekliyor "Kampanya yapılmadan satış olmuyor" diyen marka sahipleri, ciroların arttığını ancak kârların eridiğini belirtiyor. Sektöre göre bu durum sürdürülebilir değil

Perakende sektöründe yılbaşı canlılığı başladı. Ancak yıllar itibarıyla Türkiye'de tüketicinin de tercihleri değişiyor. Alışveriş icin mutlaka indirim ya da kampanya bekleyen tüketiciler, marka tercihlerini de bu kritere göre yapıyor. "Kampanyasız yılbaşı olmaz" diyen patronlar ise artık tüketiciyi "kral" olarak nitelendiriyor. Kiğılı'nın CEO'su Hilal Suerdem, tüketicinin taleplerine göre indirim, hediye çeki, sürpriz hediye gibi birçok pazarlama aracını devreye aldıklarını söylüyor. Tüketicinin kampanya olmadan alışveriş yapmadığını belirten Suerdem, "Tüketici kral oldu. Onların taleplerine göre indirim ya da hediye çeki gibi kampanyalar düzenliyoruz" diyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMASI ŞART

Kâr oranının bu tür indirim ve kampanyalarla eridiğinin altını çizen Suerdem, "Asıl sıkıntı da bu. Sürekli indirim sürdürülebilir bir durum değil. Şirketlerin buna dikkat etmesi gerekiyor" diye uyarıyor. Perakende sektörünün temsilcileri, havaların hızla soğumasının da etkisiyle ciroların artmaya başladığını belirtti. Satışlarda bir önceki yılın aralık ayına göre yüzde 15 oranında artış beklediklerini belirten temsilciler, "Bu yılın daha verimli geçeceğini düşünüyoruz" bilgisini veriyorlar.

BU YIL İLK KEZ '3 AL 2 ÖDE' DİYORUZ
Tüketicinin kampanyalı ürün talebine karşılık hemen hemen bütün firmalar bu konuda bir girişimde bulunuyor. Twigy terlik markasının sahibi Terteks Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, bu yıl ilk kez yılbaşında '3 al 2 öde' kampanyası başlattıklarını söylüyor. Yılbaşı satışının kampanyasız verimli olmadığını belirten Öncel, "Piyasada çok ucuza ürünler satılıyor. Üretimde farklılaşmak şart. Bir de bu kampanya ile tüketiciyi toplu alım yapmaya teşvik ediyoruz. Çünkü bizim ürünümüz hediyelik kategorisinde yer alıyor" diyor. Yıllık cirolarının yaklaşık yüzde 15'ini aralık ayında gerçekleştiren perakendeciler için, yılbaşı en verimli dönem. Şirketler ayın ortasına kadar cirolarının yüzde 30'unu gerçekleştirdiklerini belirtiyorlar.