X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 3 katlı tünele 12 teklif
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

3 katlı tünele 12 teklif

  • Giriş Tarihi: 24.12.2015
3 katlı tünele 12 teklif
3 katlı tünele 12 teklif

Günlük 6.5 milyon yolcu kapasitesiyle İstanbul trafiğine rahat bir nefes aldıracak 3 katlı tünel ihalesine 12 teklif geldi. Bakan Yıldırım, "Kazanan 1 ayda açıklanacak" dedi

Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun 7 Haziran seçimleri öncesinde kamuoyuyla paylaştığı 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin ihalesi yapıldı. Şartname alan 23 firmadan 12'si teklif sundu. Küresel siyasi ve ekonomik belirsizliklere rağmen yabancı firmaların ilgisi dikkat çekti. Söz konusu ön yeterlilik teklifleri incelendikten sonra 6 firmadan mali tekliflerle diğer şartların yerine getirilmesi istenecek.

BOĞAZ'IN ALTINDAN GEÇECEK

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen firma ile sözleşme imzalanacağını söyledi. Yıldırım, "Firmaya 1 yıl gibi bir süre verilecek. Etüt yapılacak, ön proje hazırlanacak, ihaleyle esas mühendislik çalışması tamamlanacak. Bunun sonucunda güzergâh net olarak belirlenecek" dedi. Tüneli, kamu özel ortaklığıyla yapmak istediklerini söyleyen Yıldırım, "Genel bütçeden yapacağız. Kamuya yük getirmesini istemiyoruz" açıklamasını yaptı. İstanbul Boğazı'nın altından geçecek tünel, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş-gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.

2016'NIN EN UYGUN ARABALARI


GÜNDE 6.5 MİLYON YOLCU

Büyüklük ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayacak. İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak. Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yapİşlet- Devret modeliyle yapılacak olan tünelin, 5 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor. Tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa Yakası'ndaki Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcu yararlanacak.

CIA 15 YIL ÖNCE 2015 YILININ DÜNYASINI BÖYLE ÖNGÖRDÜ


DEVLER TALİP OLDU

Geodata SPA-Su Yapı Mühendislik
Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri A.Ş.
IDOM Ingerieria Consultoria SAU
Yooshin Enginering Corporation
Tecnimont Civil Cons truction SPA
AECOM Asia Company Limited
Yüksel Proje Uluslararası A.Ş.
Ferconsult SA-Amberg Enginering AG-Euroestudios SL-Cenor Consultores, SA İş Ortaklığı
Italfer SPA-Proyapı Mühendislik Müşavirlik A.Ş. İş Ortaklığı
CPG Consultants PTE LDT-Yeni Doğanlar İnşaat İthalat İhracat İş Ortaklığı
Sintagma Srl-SWS Engineering SPA-ERKA-AS Proje Ortaklığı

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.