Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türkiye'nin yeni markası "Turkey Discover the Potential" ile ülke potansiyelinin keşfedilmesi amacıyla yurtta ve dünyada tanıtım atağı başlattı. Lansmana katılan Başbakan Ahmet Davutoğlu, "Türkiye, gücünün, imkânlarının, coğrafyasının, kültürel değerlerinin, ekonomik dinamizminin ve milletinin gücünün farkında. Bu marka da Türkiye'nin dünyaya tanıtılmasına değer katacak" diye konuştu. Turizmcilere iki müjde veren Davutoğlu, şöyle konuştu: "Rusya'yla yaşanan sorundan turizmcilerin etkilenmemesi için tedbirler aldık. 8 ülkeden 400 binin üzerinde turist getiren seyahat acentelerinin kredi garantilendirme fonu ile kredi kullanmaları sağlanarak finansmana erişim imkânı getirilmişti. Bu uygulamada ülke sayısını 27'ye çıkardık. Nisan-mayısta uçak başına 6 bin dolar destek kapsamında bin 983 uçuşa, 22.1 milyon TL ödeme yaptık. Bu destek 2016'da da çıkış noktası neresi olursa olsun tüm dünyadan, gelecek uçaklar için uygulanacak."
MARKA: TÜRKİYE'NİN GÜCÜNÜ KEŞFET
'Turkey
Discover the Potential' (Türkiye'nin gücünü keşfet) markasıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan birlik başkanı Mehmet Büyükekşi "Tüm dünyaya bir teklif yapıyoruz. Bu teklif, sıradan bir reklam sloganı veya tanımlayıcı bir işaretten ibaret değildir" dedi. Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş da yeni Türkiye markasının bir yandan yabancı yatırımcıları Türkiye'ye çağırabilmek, diğer yandan Türk işadamlarına yeni motivasyon sağlayabilmek için önemli bir çalışma olduğunu vurguladı. Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal da "Biz de önümüzdeki dönemde 'Dokunmadığımız insan kalmasın' adıyla yeni bir kampanya başlatacağız" dedi.