X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER KOBİ'ler sigorta ile büyüyecek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

KOBİ'ler sigorta ile büyüyecek

  • Giriş Tarihi: 15.1.2016
KOBİ'ler sigorta ile büyüyecek
KOBİ'ler sigorta ile büyüyecek

Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, sigorta sektöründe akıllı stratejiler geliştirilmesi halinde daha çok KOBİ'nin sigorta güvencesi altına gireceğini söyledi.

Ankara Keçiören'deki Osmanlı Halk Pazarı'nda 250 ve Kocaeli'nde hal binasında 31 iş yerinin çıkan yangınlarla büyük zarar görmesinin ardından gözler sigorta sektörüne çevrildi. Yaşanan bu yıkımlar birçok riskle karşılaşan KOBİ'lerin sigorta sektörüyle arasındaki bağın önemini bir kez daha hatırlattı. TSB (Türkiye Sigorta Birliği) Üyesi ve Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan sigorta sektörünün KOBİ'ler için önemine dair yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Ülkemizde toplam katma değerin %55'ini yaratan, toplam ciroda %63.3'lük bir oranla pay sahibi olan KOBİ'ler, dünyada birçok ülkede istihdamın en az %50'sini sağlarken Türkiye'de %75.8'lik bir oranla ekonomideki ağırlığını ortaya koyuyor. 2014 rakamlarına göre ülkemizde toplam 3.2 milyon küçük ve orta ölçekli işletme faaliyet gösterirken bu şirketlerin ihracattaki payının %60, ithalattaki payının ise %40 seviyesinde olduğu görülüyor."

'SİGORTASIZ KOBİ'LER İÇİN AKILLI STRATEJİLER GEREK'
Sigorta sektöründe akıllı stratejilerin geliştirilmesi halinde KOBİ'lerin sigortalanma oranlarında sevindirici büyüme rakamlarına ulaşılmasının kaçınılmaz olduğunu söyleyen Genel Müdürü Mine Ayhan, "2013 ve 2014 yılı verilerini karşılaştırdığımızda ticari ve sinai poliçe sayılarında iki katın üzerinde bir artış olduğunu görüyoruz. 2015 yılı verileri ise geçtiğimiz yılın biraz gerisinde kalmakla birlikte 2013 senesinin verilerinin oldukça üzerinde seyrediyor. Halen yaklaşık olarak her iki KOBİ'den biri sigortasız. Bu rakamlar yol haritamızı geliştirmemize yardımcı oluyor. Generali Sigorta olarak KOBİ'ler özelinde sürekli araştırmalar yapıyor ve onların ihtiyaçlarını anlamaya çalışıyoruz. Var olan ürünlerimizi bu ihtiyaçlara göre revize ediyor; yeni ürünler çıkartıyoruz. Gerek gördüğümüz durumlarda yaptığımız risk analiz çalışması sonrasında işletmelere almaları gereken önlemler hakkında bilgiler vererek faaliyetlerini daha bilinçli olarak yerine getirmelerini sağlıyoruz" açıklamasında bulundu.