Bir Japon iki Avrupalı Türkiye yolunda

Giriş Tarihi: 31.1.2016
Bir Japon iki Avrupalı Türkiye yolunda

Yabancı zincirler Türkiye'ye gelmek için harekete geçti. Dünyaca ünlü firmalar arasında Uniqlo, Selfridges gibi markalar var

Perakenciler, bu yıla hızlı girdi. 2015'i yatırımda askıya alan yerli ve yabancı oyuncular, Türkiye'de sağlanan siyasi istikrarla birlikte yeniden harekete geçti. Jones Lang LaSalle (JLL) Bölge Direktörü Tarkan Ander, "Türkler 2015'te ülkeyi izledi. Bu yıl ise yabancı yatırımcı durağan, Türkler anormal aktif" dedi. Perakendede global oyuncuların bu yıl Türkiye'ye gelmek için hazırlık yaptığını belirten Ander, "Japon hazır giyim devi UniQlo'nun bu yıl içinde yatırım yapmasını bekliyoruz. Markayı Türkiye'ye getirmek için birkaç grup görüşme yapıyor. Galeries Lafayette Emar ile geliyor. Ancak diğer lokasyonlar için kendileriyle görüşülüyor" dedi.

BÜYÜK YER İSTİYORLAR

Avrupalı departman store markaları Selfridges ve Peak&Cloppenburg'un da Türkiye pazarına girebileceğini belirten Ander, "Türkiye yabancı oyuncular için büyük potansiyel taşıyor. Ancak tek sorun doğru lokasyon. Bu zincirler büyük metrekareler arıyor. Büyük mağaza bulduklarında da Türkiye'ye gelebilirler" dedi.

DOĞU'YA TALEP

Perakendede bu yıl Türk yatırımcılar da harekete geçti. Hem iç pazar hem de yurtdışında mağaza atağına kalkan firmalar, aynı zamanda AVM, konut ve iş merkezinden oluşan kompleks yatırımlar yapıyor. Tarkan Ander, Türk yatırımcıların özellikle Doğu'ya odaklandığını söyledi. Adıyaman, Sivas gibi illerde AVM, konut ve iş merkezinden oluşan kompleks yatırımların başladığını belirten Ander, "Bu yatırımcılar aynı zamanda yurtdışında marinadan otele birçok projeyi hayata geçiriyor. Artık sermaye el değiştirdi. Büyük yatırımlar büyük şehirlerde olacak diye bir trend artık mevcut değil" diye konuştu. Anadolu'nun AVM açısından halen potansiyel taşıdığını belirten Ander, "Anadolu'da AVM olmayan 27 tane il var. Örneğin geçtiğimiz günlerde Van'da bir AVM açtık. Yüzde 100'e yakın doluluğa ulaştı. Türkiye'de milli gelir arttıkça tüketim de yükseliyor" şeklinde konuştu.

AVM CİROLARI YÜKSELİŞE GEÇTİ
Alışverişte yeni yılın etkisiyle geçtiğimiz aralık ayında AVM ciroları yükseldi. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Aralık 2015 sonuçları açıklandı. Verilere göre aralıkta ciro endeksi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16.1 yükselerek 224 puana ulaştı. AVM endeksi 2015 sonuçları değerlendirildiğinde ise endeksin 2014 yılına oranla yüzde 13.8'lik bir artışla 182 puana ulaştığı tespit edildi. AVM'lerdeki metrekare başına düşen cirolar Aralık 2015'te bir önceki yılın aynı ayına göre 31 puan arttı ve verimlilik 853 TL'ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul'da 998 TL, Anadolu'da 756 TL olarak gerçekleşti. Hipermarket kategori ciroları yüzde 18, yiyecek yüzde 16, giyim yüzde 14, teknoloji yüzde 13 ve ayakkabı-çanta kategori ciroları yüzde 11 artış kaydetti. AYD Başkanı Hulusi Belgü "Ülkemizin yeniden ve hızlı bir şekilde yeni yatırımlara dönmesi hem sektörümüzü hem de ekonomimizi güçlü kılacak" dedi.

ARKADAŞINA GÖNDER
Bir Japon iki Avrupalı Türkiye yolunda
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz