X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Adana'da doğdu Amerikalı oldu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Adana'da doğdu Amerikalı oldu

  • Giriş Tarihi: 8.2.2016
Adana'da doğdu Amerikalı oldu
Adana'da doğdu Amerikalı oldu

Amerika'ya 5 yıl önce adım atan Temsa, yüzde 10'luk pazar payıyla yetinmedi. Hedef büyüten Temsa, ABD'de üretim yapacak. 10 milyon dolarlık yatırımla Amerikalı olacak

Amerika otobüs pazarına 2010'da adım atan Temsa, hedef büyüttü. 5 yılda 700'ü aşkın otobüs ihraç eden Temsa, ABD'de yatırıma hazırlanıyor. Fabrika için Georgia eyaletini düşünen Temsa, yaklaşık 10 milyon dolarlık yatırım planlıyor. Türkiye'nin yerli otobüs markası Temsa, böylece tereciye tere satmanın ötesine geçip, otomotivin anavatanı ABD'de üretim yapacak. Adana'daki Temsa tesislerinde Türk mühendislerce geliştirilen otobüsler, Amerikalı olacak. Yüzde 10 olan pazar payı katlanacak. Atlanta'da düzenlenen UMA Motorcoach Otomotiv Fuarı'nda ABD Pazarı için geliştirilen yenilenen TS35 E'yi sergileyen Temsa, büyük ilgi gördü. Fuarda konuştuğumuz Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı Mehmet Pekarun, yatırım müjdesi verdi. Hızla büyüyen ABD pazarında, üretim seçeneklerini değerlendirdiklerini belirten Pekarun, şunları anlattı: "Pazarı doğru okumanın ve ihtiyaçları doğru belirlemenin katkısıyla ABD'de çeyrek asırdır ABD dışından giriş yaparak pazardaki ana oyunculardan biri olmayı başaran ilk ve tek otobüs üreticisi olduk. Zorlu ABD pazarındada elde ettiğimiz bu başarı gurur veriyor. Yeni hedefler belirlememizde çok önemli bir karar sürecini de bize sunuyor." Sabancı Holding'in Amerika'da üretim konusunda tecrübesi olduğunu söyleyen Pekarun, Tenesse'deki Kordsa'nın çetin rekabet şartları ve Çinlilere rağmen kar ettiğini ifade etti.

SİLİKON VADİSİ

Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, dünyanın en zorlu pazarı olarak gösterilen ABD'de en geniş ürün gamını sunan üretici olduklarını söyledi. Çelik, "ABD'de 700'ü aşkın aracımız 200'den fazla operatörde, 40'tan fazla eyalette yollarda. 2016'da ilk hedefimiz 1000'li rakama ulaşmak ve bu rakamın da üzerine çıkmak. Bu başarıda üretimdeki gücümüzün yanı sıra yurtdışı ekibimizin ve ABD'li iş ortaklarımızın da katkısı büyük" dedi. Çelik, Google, Facebook, Twitter, Apple başta olmak üzere Silikon Vadisi'ndeki teknoloji şirketleri çalışanlarını taşıyan operatörlerin araçlarını Temsa ile değiştirdiğini söyledi.

'ABD PAZARININ ÖNCÜSÜYÜZ'
ABD için geliştirdiği yeni otobüslerle, pazara öncülük yapan Temsa, kısa zamanda otorite oldu. Amerikan Ulusal Yol Güvenliği, geçen yıl otobüs güvenliğiyle ilgili bir toplantı için sadece Temsa'yı davet etti. Temsa Ar-Ge ve Satış Sonrası Hizmetler Direktörü İbrahim Eserce, "Amerika'da otobüsler tek kapılı. Bir kazada arkada oturan yolcuların dumandan ölmesi, ikinci kapıyı gündeme getirdi. Bu yüzden Avrupa'daki iki kapılı otobüs uygulamalarını öğrenmek için bizi çağırdı. Ayrıca, geçen hafta Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, devrilme standardı hakkında danışmak için çağırdı" dedi.

FUARDA REKOR SATIŞ YAPTI
Temsa, ABD'de Türk rüzgarı estirmeye devam ediyor. Ocakta ABA Amerikan Otobüs Birliği Fuarı'na katılan Temsa, geçen hafta da Atlanta'daki UMA Fuarı'nda ürünlerini sergiledi. Temsa fuarda 17 adetle rekor satış gerçekleştirdi. Ayrıca 35 otobüs için de ön satış anlaşması yaptı. Otobüslerin fiyatının yaklaşık 500 bin dolar olduğu düşünüldüğünde, Temsa fuarda 8.5 milyon dolar ciro yaptı. 35 otobüsün satışı kesinleşirse, toplam ciro 26 milyon dolara çıkacak.

RAKİPLER TEMSA'YI TAKLİT EDİYOR
Çelik, ABD pazarında yenilikleriyle dikkat çeken Temsa'nın 3 yıl önce satışa sunduğu TS35'ün rakip markalar tarafından taklit edildiğini söyledi. Pazarın lideri konumunda bulunan Van Hooll'un aynı modeli üreterek, daha önce olmadığı bir segmente girdiğini belirtti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.