X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER "Madonna ve Justin Bieber konser versin"
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

" ve versin"

  • Giriş Tarihi: 11.2.2016 10:31 Güncelleme Tarihi: 11.2.2016 10:36
"Madonna ve Justin Bieber konser versin"
Madonna ve Justin Bieber konser versin

'a sunulan raporda, Rusya krizi sonrasında turizm ve tarım sektörü büyük darbe gören 'daki kaybın 10-11 milyar dolar bulmasının beklendiği kaydedildi. Buna karşı 'nın büyük bir tanıtım atağına dönüştürülebileceği, , Jennifer Lopez, gibi isimlerin vereceği lerle hedef pazarların ilgisinin canlandırılabileceği belirtildi.

Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO), Türkiye ile Rusya arasında devam eden kriz nedeniyle 'Rusya Yaptırımlarının Antalya Ekonomisine Etkileri ve Alınması Gereken Önlemler' başlıklı rapor hazırladı. Rapor, ATSO Başkanı Davut Çetin tarafından 'a sunuldu. Raporda, Rusya'nın, Antalya turizminin üçte birinden fazlasını ve tarım ihracatının üçte ikisini temsil eden ana pazar olduğu, 2015 yılında Rusya'dan gelen turist sayısında yüzde 18 düşüş olmasının, Antalya'da doğrudan gelir dışında, fiyat indirimleriyle de kayıp yarattığına dikkat çekildi.

ANTALYA İÇİN 4 SENARYO

Rusya'nın yaptırım kararlarının turizm sektörüne etkileri de ele alınan raporda, sektörün dayanma gücünün azaldığı belirtildi. Dört senaryo sunularak, 2016 yılında, Antalya turizminin ülke turizmindeki yeri nedeniyle, Türkiye ekonomisini etkileyecek boyutta olabileceği ifade edildi.
Antalya turizmi için öngörülen dört senaryo ise şöyle;

"1- Büyük kriz senaryosu: Rusya pazarının tümüyle kaybedilmesi ve Avrupa pazarında gerilemenin devam etmesi. Turist sayısında 3- 3.5 milyon kayba fiyat indirimi de eklenirse, Antalya'nın gelir kaybı diğer sektörleri de etkileyecek biçimde 4.5- 5 milyar dolar düzeyine çıkabilir. Büyük kriz senaryosu Türkiye'nin gelir kaybının 8-9 milyar dolara çıkması anlamına gelir.

2- Orta ölçekli kriz senaryosu: Yalnızca Rusya pazarında büyük kayıp olması. Sosyal, kültürel, ekonomik bağlar nedeniyle bu senaryonun gerçekçi olmayacağını kabul edebilir ve yüzde 90 kayıp bekleyebiliriz. Bu senaryoya göre Antalya'nın gelir kaybı 3 milyar dolar düzeyine ulaşabilir.

3- İyimser senaryo-küçük kriz: Rusya pazarında yüzde 50 kayıp ve alternatif pazarlarda büyüme. Bu senaryoya göre Antalya'nın gelir kaybı 1 milyar dolar düzeyinde kalabilir.

4- Krizin ortadan kalkması: Rusya ile siyasi krizin sona ermesi, yaptırımların kaldırılması, terör ve Suriye sorununun sona ermesi, Avrupa pazarında yükselme, henüz gerçekçi görünmeyen, ancak düşük olasılıklı bir senaryodur."

, JENNİFER LOPEZ VE VERSİN

ATSO Başkanı Davut Çetin'in, Kültür ve Turizm Bakanı Ünal'a sunduğu raporda, turizm sektörü açısından önerilere de yer verildi. 10 maddelik öneriler arasında, EXPO'nun büyük bir tanıtım atağına dönüştürülebileceği, Antalya'da Madonna, Jennifer Lopez, Justin Bieber gibi isimlerle konserler verip, hedef pazarların ilgisinin canlandırılabileceği kaydedildi. Öneriler ise şöyle sıralandı;

1) Turizmde durumun ciddiyeti dikkate alınarak kriz yönetimi masası kurulmalı. Hedef pazarlar, tanıtım, halkla ilişkiler, hedef kitle kampanyaları, destekleme önlemleri için acil eylem planı geliştirilmeli ve hızla uygulamaya geçilmelidir.

2) Tanıtım ve PR çalışmalarına 500 milyon dolarlık bütçe ayrılmalı. Türkiye'nin küresel PR kampanyası, dış ve iç politikayla ilgili her konuda, bir imaj yenileme çalışması olarak yürütülmelidir.

3) BDT ülkeleri için getirilen uçak desteği, koltuk desteğine dönüşmeli, yani gelen turiste göre destek verilmeli.

4) Aktif pazarlama ve PR atılımıyla potansiyel pazarlara yoğunlaşmalı ve Paskalya tatili gibi dönemlere veya aileler gibi hedef kitlelere dönük kampanyalar yapılmalıdır. Sağlık turizmi, kongre turizmine özel teşvik verilmesi, THY ve SunExpress'in direkt seferleri de özel olarak desteklenmeli.

5) Yeni pazarlarda charter seferleri için havaalanı vergileri de gözden geçirilmelidir.

6) EXPO'yu büyük bir tanıtım atağına dönüştürmeliyiz. Antalya'da Madonna gibi, Jennifer Lopez, Justin Bieber gibi isimlerle konserler verip, hedef pazar ilgisini canlandırmamız mümkündür.

7) Alkollü içki turizmin olmazsa olmazıdır. Yüksek vergiler ve içki fiyatları turizmi caydırıcı etki yapmaktadır.

8) İstanbul'daki Fashion Week gibi büyük bir alışveriş festivali 2016'da Antalya'da da yapılmalıdır. Bu proje Antalya Tanıtım A.Ş. tarafından hazırlanmış durumdadır.

9) Alternatif pazar arayışında Çin ve Hindistan gibi yükselen büyük pazarların ihmal edilmemesi gerekir.

10) Turizmde kış aylarında SGK prim desteği artık uygulamaya geçirilmelidir.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.