İzmir Kemeraltı'nda 1982'de 18 metrekarelik bir dükkânda keşkül, fırın sütlaç, karadut şerbeti ve karadut dondurması satarak faaliyete başlayan, bugün süt tatlıları denince ilk akla gelen marka olan Bolulu Hasan Usta, yurt içi ve yurt dışındaki yeni şubeleri ile büyümesine hız verdi. Bolulu Hasan Usta Yönetim Kurulu Üyesi Rıdvan Gürgönül, bir dünya markası olmayı hedeflediklerini söyledi. İzmirlilerin hamurunda, İzmir'de doğan markaya sahip çıkma özelliği olduğunu dile getiren Rıdvan Gürgönül, "İzmir Kemeraltı'ndan bugün ülke genelinde 23 ilde toplam 124 şubeli bir marka haline geldik ve yüzde 70 payla pazar lideri olduk. Böylesine büyümemizde İzmir'in ve İzmirlilerin payı çok büyük" dedi. Bolulu Hasan Usta'nın 35 yıllık büyüme sürecinden de bahseden Gürgönül, "İlk kurulduğumuz yıldan bu yana çok yol kat ettik. Bugün Bolulu Hasan Usta olarak zengin ve bir o kadar da özel bir menüye sahibiz. Yurt dışında ise KKTC, Abu Dabi, Dubai, Bahreyn ve yakında açılışı yapılacak olan Katar olmak üzere 5 şubemiz bulunuyor. Fabrika ve merkezde 300, bayilerimizde 800 kişi olmak üzere bin 100 kişiye istihdam sağlıyoruz. Türkiye'nin en büyük tatlı taşıma filosuna sahibiz. Günde ortalama 40 bin adet tatlı üretiyoruz. Türkiye'ye süt tatlılarını en taze en doğal haliyle sunduk. Şimdi sıra dünya damaklarını tatlandırmakta" dedi.
ABU DABİ PRENSESİ AŞERDİ YURTDIŞI YOLCULUĞU BAŞLADI
Rıdvan Gürgönül, yurt dışına açma düşüncelerinin ardındaki hikayeyi ise şöyle aktardı: "Birleşik Arap Emirlikleri kraliyet sarayındaki hamile bir prensesin aşureye aşermesi vesile oldu. Prensesin canı daha önce Türkiye'de tattığı aşuremizden çekmiş. Kraliyet sarayına gıda tedariki yapan firma, bize ulaşarak bir palet aşure talep etti. Uçakla Abu Dabi'ye siparişi gönderdik. Daha sonra markamızı Abu Dabi'de görmek istedilerve 2012'de Al Ain Mall'da ilk mağazamızı açtık."