İhracata dijital bağlantı

Giriş Tarihi: 1.5.2016
İhracata dijital bağlantı

Türk ihracatçıları online toptan satışa başladı. ’ye gelemeyen müşterilerine dijital ortamdan ulaşan şirketler, koleksiyonlarını online siparişle satıyor

Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Rusya ve Ukrayna gibi 'nin ihracatta güçlü olduğu pazarlarda yaşanan ekonomik sıkıntılar ve kimi ülkelerdeki devalüasyon nedeniyle 'ye mal almak için gelemeyen müşteriye 'online' çözüm bulundu. Bu ülkelerdeki müşterilere online siteler üzerinden toptan satış yapmaya başlayan ihracatçılar, WhatsApp, Skype gibi uygulamaları da kullanıyor. Koleksiyonlarını gösterip sipariş alan ihracatçılar, bu yöntemle daha hızlı hareket ediyor.

İNDİRİM YAPIYORLAR
3 yıl önce kurduğu ddfs.com sitesiyle yılda 300 bin parça hazır giyim ürünü satıp 10 milyon dolar ciro elde eden Dosso Dossi Holding de, toptan online ticarette öncü firmalardan biri oldu. Sibirya'dan Şili'ye kadar 50 ülkeye online satış yaptıklarını bildiren Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan, "Piyasaların daraldığı bir ortamda online alışveriş, satıcı kadar alıcı için de büyük avantajlar sağlıyor. İnternet ortamında müşterilerimize ürünü yüzde 5 daha ucuza sunuyoruz. Örneğin Kazakistan'daki bir alıcımız İstanbul'a gelmeden sitemizden alışveriş yaptığında en az 2 bin-2 bin 500 dolar tasarruf ediyor. Yol, yemek ve konaklama masrafından tasarruf ediyor" dedi.

WHATSAPP DA KULLANIYORLAR
Online satışta sadece web sitesi değil, WhatsApp, Skype, e-mail ve telekonferans gibi kanallar da kullanılıyor. Yeni sezon koleksiyonlarını bu uygulamalarla müşteriye gösteren ihracatçılar, siparişleri artırıyor. Yeşildirek'te faaliyet gösteren ve onlarca ülkeye ihracat yapan Anıl İç Giyim'in sahibi Bahri Özdinç, bu uygulamaların hem bazı ülkelerde yaşanan devalüasyon hem de müşterilerin vize almada yaşadıkları sıkıntılı süreç nedeniyle devreye alındığını söyledi. Özdinç, bu uygulamalarla satışın arttığını vurguladı.

KOLEKSİYON TAKLİT EDİLİR
Avva 'nın patronu Volkan Atik, online toptan satışın avantajları kadar dezavantajları da olduğunu bildirdi. Yeni koleksiyonlarının online ortamda herkes tarafından görülüp taklit edilebileceğini söyleyen Atik, "Koleksiyonumuzu sadece müşterilerimizin görmesini istiyoruz. Bu nedenle online toptan satışa sıcak bakmıyoruz" dedi.

ALIŞVERİŞİN LİDERİ KAZAKLAR
Hikmet Eraslan, ddfs.com'a en büyük ilgiyi Kazakistan'daki alıcıların gösterdiğini, bu ülkeyi Kırgızistan ve Rusya'nın izlediğini söyledi. 'de üretilen hazır giyim ürünlerine pazar bulmanın artık çok kolay olduğunu vurgulayan Eraslan, "Yabancı müşterilerimize dijital platformda toptan ürün almayı öğretiyoruz" diye konuştu.
ARKADAŞINA GÖNDER
İhracata dijital bağlantı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz