X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Markalar sürdürülebilir gelecek için buluştu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Markalar sürdürülebilir gelecek için buluştu

  • Giriş Tarihi: 27.5.2016
Markalar sürdürülebilir gelecek için buluştu
Markalar sürdürülebilir gelecek için buluştu

Sürdürülebilir gelecek için çalışan marka liderleri, Sustainable Brands 2016 ’da bir araya geldi. Bugün de sürecek olan konferansta yeni marka stratejileri, inovasyon, dijitalleşme ve tüketici trendleri gibi konular masaya yatırılacak

Sustainable Brands 2016 Istanbul, (Sürdürülebilir Markalar Konferansı) bu yıl bir kez daha sürdürülebilir gelecek için çalışan marka liderlerini bir araya getirdi. Swissotel'de başlayan konferansta, yeni marka stratejileri, inovasyon, dijitalleşme, yeni tüketici trendleri, tedarik zinciri, sürdürülebilirlik hedefli start-up, sosyal etki ve konuları masaya yatırıldı. Konferansın dikkat çeken konuşmacılarından İspanyol ECOALF markasının yaratıcısı Javier Gyoneche oldu. Gyoneche, katılımcılara "Başka bir gezegen yok!" diyerek harekete geçme çağrısı yaparken, 2015 yılının en önemli 10 medya ve iletişim gurusundan biri olan Jakob Tröllback de, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri'ne yönelik kurguladıkları yeni iletişim dili hakkında bilgiler verdi.

İSTANBUL İLK 3'TE
Marka trendisti Jody Turner 'marka yapıcı' olarak nitelediği bugünkü kuşaklara yeni bir dünya yaratmaları için fırsat verilmesi gerektiğine dikkat çekti. BASF, Unilever, Vodafone, Schneider Electric, Sunar Grup gibi dünyanın ve Türkiye'nin önde gelen sürdürülebilirlik liderleri, katılımcılara nasıl bir gelecek hedeflediklerini anlattı. Bu yıl 'The Power Of And' temasıyla gerçekleştirilen Sustainable Brands 2016 Istanbul'un açılış konuşmasını yapan Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç, tüketicinin değiştiği, dijitalleşmenin hızla sürdüğü bir ortamda markaların başarı için yeni bir yol haritasına ihtiyacı bulunduğunu söyledi. Sevinç, "Her yıl 12 farklı ülkede gerçekleşen Sürdürülebilir Markalar Konferansı, iş dünyasına bilgi ve işbirliği platformu sunuyor" dedi. Sevinç, ABD/San Diego ve Brezilya/Rio de Janeiro'dan sonra İstanbul'un, Sürdürülebilir Markalar Konferansı'nın düzenlendiği ilk 3 lokasyon arasında yer aldığını vurguladı.

YENİ KUŞAK İÇİN FIRSAT
Global gelecek pazar ve marka trendisti olan Jody Turner, bu yıl dördüncü kez katıldığı Sürdürülebilir Markalar Konferansı'nda markaları etkileyen beş ana trendi anlattı. Turner, "Küresel olanı yerel düzeye indirgemek gerekiyor. Mutlaka bir yerel dilimiz olmalı, ben buna 'Glocal' (Global+Local) diyorum" şeklinde konuştu. Turner, 'marka yapıcı' olarak nitelediği bugünkü kuşaklara yeni bir dünya yaratmaları için fırsat verilmesi gerektiğine dikkat çekti.

ATIK AĞLARDAN MARKA
Atık ağları kullanıp Hollywood markası yaratan İspanyol girişimci İstanbul'dan dünyaya seslendi. 2013 yılında geri dönüştürülebilir malzemelerden kıyafetler üretmek amacıyla kurulan ECOALF'in yaratıcısı, İspanyol girişimci ve aktivist Javier Goyeneche, inovasyon, tasarım, ve sürdürülebilirliğe dayanan üretim yaklaşımlarının ipuçlarını paylaştı.

KAMPANYALARDAMGA VURDU
Sürdürülebilir Markalar Konferansı 2016'ya yenilikçi teknoloji ve kampanyalar damgasını vurdu. Dün başlayan konferansta BASF sponsorluğunda eğitim konusunun öneminin tartışıldığı bir 'Activation Hub' gerçekleştirildi. Konferansa katılan şirketler düzenledikleri dijital kampanyalarla katılımcılara eğlenceli saatler yaşattı. BASF ve Unilever'in platin sponsorluğunda gerçekleşen Sustainable Brands 2016 Istanbul'un altın sponsorluğunu Sunar Grup, gümüş sponsorluğunu ise Ülker ve Schneider Electric üstlendi. Ayrıca konferansın bronz sponsorları kısmında Prefabrik Yapı, TAV, Kale, Philips, Modelpan da yer aldı. Konferansa iletişim sponsoru olarak Vodafone destek verdi. Konferansın resmi havayolu sponsoru ise THY oldu.

TEKNOLOJİ GELİŞİYOR
SchneIder Electric Dijital ve Web Pazarlama Başkan Yardımcısı Shawn Burns, "Schneider Electric müşterileri, bir ürün veya hizmetimizi satın almadan önce ortalama 12 kez internet araştırması yapıyor" diyerek dijitalleşmenin önemini vurguladı. Burns, bu nedenle dijital iletişimin pazarlama stratejilerinin temelini oluşturduğunu belirtti. Dijital dünyada markalar için kuralların değiştiğinin ve müşteri olarak tasvir edilen kişilerin gittikçe gençleştiğinin altını çizen Burns, ürünlerin artık videolar sayesinde satıldığını belirtti. Ticari (B2B) alıcıların yüzde 90'ının akıllı telefonlar üzerinden işlem yaptığını aktaran Shawn Burns, mobil üzerinden arama yapma oranının son iki yılda yüzde 300 arttığını kaydetti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.