X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER ABD’li alım grupları ‘Made in Turkey’nin peşinde
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

’li alım grupları ‘Made in Turkey’nin peşinde

  • Giriş Tarihi: 31.5.2016
ABD’li alım grupları ‘Made in Turkey’nin peşinde
ABD’li alım grupları ‘Made in Turkey’nin peşinde

H&M, Zara gibi Avrupalı hazır giyim devlerinin ’de yayılması ‘Türk malı’ imajını güçlendirdi. ABD’li alım grupları Türk firmalarına üretim yaptırmak istiyor

H&M, Zara, Mango ve Massimo Dutti gibi Avrupalı hazır giyim devlerinin son dönemde 'de mağaza atağına kalkması, ülkedeki Made in Turkey imajını güçlendirdi. ABD'li hazır giyim devleri, bu markalara üretim yapan Türk firmalarının peşine düştü. Türkiye'nin ABD'ye gerçekleştirdiği hazır giyim ihracatı bu yılın ilk 4 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 arttı. Yılın ilk 4 ayında tüm ülkelere yapılan ihracat ise yüzde 8 artış gösterdi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Şeref Fayat, "ABD'liler Zara, Mango gibi zincirlerdeki ürünleri incelerken, Made in Turkey etiketinin farkına bir kez daha vardı. Çünkü 10 yıldır Uzakdoğu'ya yönelmişlerdi. İhracat artışına kur da yardımcı olunca bu ülkeye ihracatımız artıya geçti" dedi.

İSPANYA'DA ARTIŞ % 25
ABD'nin dışında Kazakistan, İran ve Cezayir gibi ülkelere yapılan ihracat da artmaya başladı. Yılın ilk 4 ayında İspanya'ya gerçekleştirilen ihracatta yüzde 25 artış yaşandı. İstanbul Hazırgiyim İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "Avrupa'ya ihracat çok iyi gidiyor. ABD de aynı şekilde" dedi. İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Gültepe de, Türk şirketlerinin yurtdışındaki etkinliğinin arttığını, ihracat artışında firma ziyaretleri ve fuarların etkili olduğunu söyledi.