X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER KOBİ’ler beynin satın alma kodlarını çözecek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

KOBİ’ler beynin satın alma kodlarını çözecek

  • Giriş Tarihi: 31.5.2016
KOBİ’ler beynin satın alma kodlarını çözecek
KOBİ’ler beynin satın alma kodlarını çözecek

Dünyayı kasıp kavuran nöromarketing teknikleri KOBİ’lerin de radarına girdi. Patronlar, müşterilerinin bilinçaltındaki kodları çözerek, ticarette bir adım öne geçmenin yollarını arıyor. İşte size beş kritik tavsiye...

İş dünyasının yeni trendlerinden nöropazarlama diğer adıyla beyinsel pazarlama son dönemde KOBİ'lerin de sıkça kullanmaya başladığı satış teknikleri arasına girdi. Özellikle KOBİ'lerde duygusal davranış modellerinin daha sık görüldüğünü söyleyen Dünya Nöropazarlama İş ve Bilim Konseyi Başkanı ve ThinkNeuro CEO'su Dr. Yener Girişken, patronlara önemli tavsiyelerde bulundu...

1 Beş duyuya aynı anda hitap edin:
Fiziksel bir satış noktasında müşteriye ulaşıyorsanız onların sadece gözlerine değil, koku, dokunma, tat alma ve işitme duyularına da hitap edin.

2 Müşterinizle bağ kurun:
Müşteriler mantıklarıyla olduğu kadar duygularıyla da karar verirler. Hatta zaman zaman duygularıyla verdikleri kararı mantıklarıyla bir çerçeveye oturtma ihtiyacı hissederler. Ürününüz teknik özellikleri bakımından rakiplerinizden ayrışmıyorsa, kişisel bağ kurarak onların kendini size yakın hissetmesini sağlayabilirsiniz.

3 Ürününüzün faydasına odaklanın:
Müşteriler ürün ya da hizmetin özellikleriyle değil faydasıyla ilgilenirler. O ürünü ya da hizmeti kullandıklarında hayatlarında ne değişeceğine bakarlar. Hayatlarını kolaylaştırdığınızda, onlara keyif vereceğinizi ve değer katacağınızı hissettirmeye başladığınızda, satış performansınızın birden arttığını göreceksiniz.

4 Beklentilerin ötesine geçin:
Memnuniyet hijyen faktörü, yani beklenilen hizmettir. Zaten bunu da karşılamakla yükümlüsünüz. Bu beklentiyi karşılayamazsanız işletmeniz zaten hızlı biçimde yok olur. İster bir restoran işletin, ister bir sigorta acentesi, önceden tanımlanmış beklentiyi karşılamaya değil onu aşmaya odaklanın. Müşteriye sattığınız bir makine bozulduğunda, mesai saatlerinden sonra bile tamir edilmesini sağlayın.

5 Araştırma yapın:
Müşterilerinizi iyi gözlemleyin. Sadece ne söylediklerine değil, mimik ve davranışlarına da konsantre olun. Size mutlaka bir tüyo vereceklerdir.

- İNOVASYON TURU -

1 Girişimciden yerli taşımacılık platformu
İnternet üzerinden turistlerin veya yolcuların şoförlü araç kullanımını sağlayan taşımacılık platformu Uber'e 'den rakip çıktı. 'de yaklaşık 1 yıldır faaliyette olan otobusbankasi.com platformu, turizm otobüsçüsünü müşteri ile buluşturuyor. Otobusbankasi.com kurucusu Adnan Değirmenci, platformun Türkiye'de hızla yaygınlaştığını söyledi.

2 İhracatçılardan genç tasarımcılara destek
İstanbul Maden İhracatçıları Birliği tarafından geleneksel hale getirilen doğal taş tasarım yarışmasında 2016 yılının kazananları, düzenlenen törenle ödüllerini aldılar. Profesyonel ve öğrenci kategorilerinde toplam 500 başvurunun yapıldığı yarışmada, jüri uzun elemelerden sonra 16 tasarımı ödüle layık buldu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.