X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 'Nokta İstanbul' rekora koşuyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'Nokta ' rekora koşuyor

  • Giriş Tarihi: 23.6.2016 16:59 Güncelleme Tarihi: 23.6.2016 17:13
'Nokta İstanbul' rekora koşuyor
'Nokta İstanbul' rekora koşuyor

"." ve ".ist" alan adlarıyla global pazara açılan Medya AŞ, yıl sonuna kadar 100 bin satış yapmayı hedefliyor.

, İnternet Tahsisli Sayılar ve İsimler Kurumu'nun (ICANN) çağrısı üzerine, 2012 yılında alan adı için başvuruda bulundu. Başvuru yapan 1933 şehir arasından kabul edilen 66 şehirden biri olmayı başaran İstanbul; Moskova, Sydney, Berlin ve Roma tek alan adıyla devam ederken, ".istanbul" ve ".ist" ile dünyada iki alan adına sahip tek şehir oldu.

Medya AŞ Genel Müdürü Bekir Kaplan, yaptığı açıklamada, ICANN tarafından 2014 yılından itibaren kimlerle iş birliği yapıldığı, teknik altyapının nasıl olduğu, sürdürülebilirlik ve belediyenin internetle olan ilişkisi konularında teste tabi tutulduklarını, 2015 yılı sonunda İBB'nin bu projeyi yürütme işini Medya AŞ'ye verdiğini söyledi.

"İLK AY, EN ÇOK SATIŞ YAPAN ŞEHİRLERDEN BİRİYİZ"

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın projeyi ilk olarak global markalara sunduğunu ve sürecin böylece başladığını anlatan Kaplan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"İlk ay, en çok satış yapan şehirlerden biriyiz. 10 Mayıs'ta halka açıldık ve 25 bine yaklaştı satış sayımız. Ortaya bir hedef koyduk, İstanbulluları bu projeyle buluşturmak ve yıl sonuna kadar 100 bin satış yapmak. 100 bin satan başka bir şehir yok, en çoğu 60-70 binlerde. Bizim satışımız, bütün şehirleri ilgilendiriyor, biz önümüze bakıyoruz. İstanbullular buna sahip çıkıyor. İnanıyorum birinci olacağız. 100 bin hedefe çok rahat ulaşacağımıza inanıyorum.

Şu anda iki buçuk yıldır bu işle ilgilenen şehirler içinde New York 100 bine ulaşamadı. Peşinde Londra var. Biz bu yıl sonuna kadar 100 bin satış hedefi koyduk. Hedefimiz İstanbul'un tamamını '.ist' ve '.istanbul' ile buluşturmak."

İLK SATIN ALAN BBC

İstanbul alan adının, bir şirketin, bir ismin sonuna gelmesinin markalara da güç kattığını ifade eden Kaplan, "Hem markalara güç katıyor, markalar da İstanbul markasına güç katmış oluyor. İki taraflı güç kazanımı var. Alan adının, İstanbul'un tanıtımına da çok büyük bir faydası var. Bugün birçok global marka, '.istanbul'u kullanmak için satın alıyor. '.istanbul'u ilk satın alan, BBC oldu. Niye gerek vardı? Çünkü İstanbul'da yapacağı çalışmalarda kullanmak, İstanbul markasından faydalanmak istiyor. Şirketlerin ve kamu kuruluşlarının da kültüre ve turizme katkı sağlamış olduğunu görüyoruz." dedi.

İBB ve bağlı bulunan şirketlerin, ilçe belediyelerinin yüzde 95'inin alan adlarının ".istanbul"a geçtiğini söyleyen Kaplan, tüm muhtarlıklarda da bu alan adının kullanılması için çalışma yürütüldüğünü aktardı.

EN FAZLA TALEP 1453'E

Kaplan, İstanbul'un iki alan adı alabilmesi nedeniyle şanslı bir şehir olduğunu dile getirerek, ".ist'in, dünyadan daha fazla ilgi göreceğini düşünüyordum. '.ist' bir kısaltma, çok kolay hafızada kalabilen, bazı kelimelerin sonuna geldiği zaman farklı anlamlar oluşan bir marka ama '.istanbul' ile başa baş gidiyor." ifadelerini kullandı.

Otel, spor, yemek, gezi gibi premium isimlerin satışının yakın zamanda gerçekleştirileceğini belirten Kaplan, "Satışlar, Türkiye'de ICANN'e akredite olmuş 7, dünyada 51 firma tarafından yapılıyor. Mesela 'klima.istanbul' en fazla rağbet gören uzantı oldu. 13 bin liraya açık artırma usulü satıldı. 'dugunfotografcisi. istanbul' için yirmiden fazla talep geldi. 'proje.istanbul' 10 bin liraya alıcı buldu. Kimse talip olmasa beş gün sonra fiyatlar 12 dolar olacaktı. 1453'e de inanılmaz talep var. Ama 'galata.istanbul', 'haliç.istanbul' gibi premium isimleri henüz veremiyoruz. Çünkü, bu alan adları, premium listemizin satışa sunulmasından sonra alıcısını bulacak. Premium isimler, büyük yatırımlar ve projeler için kullanılan alan adlarıdır." dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.