Yıllık 1 milyar TL tasarruf sağlanacak

Giriş Tarihi: 30.6.2016
Yıllık 1 milyar TL tasarruf sağlanacak

İzmit körfez geçişini, 150 dakikadan 6 dakikaya indiren Osmangazi sü, bu geçişle birlikte yıllık 1 milyar TL’lik tasarruf sağlayacak. 53 kilometresi tamamlanan proje 2018’de bitecek

Körfez geçişini 150 dakikadan 6 dakikaya indiren Osmangazi sü'nde ilk testi üç hafta önce SABAH yapmıştı. Türk ekonomisine büyük katkı sağlayacak dünyanın en büyük projelerinden birisi olan Osmangazi Köprüsü'nde bugüne kadar toplam 7 bin 918 personel, bin 634 iş makinesi çalıştı. Köprüye kamulaştırmalar dahil 12 milyar 911 milyon TL harcandı. 53 kilometresi tamamlanan ve tamamı 2018'de bitecek olan dev yatırım aynı zamanda Türkiye'nin en büyük otoyol projesi olma özelliğini de taşıyor. Eskiden 3 kilometrelik Tüneli 14 yılda tamamlanırken, Osmangazi Köprüsü'nden çıkışta istikametinde bulunan 3 bin 590 metrelik Orhangazi Tüneli 24 ayda bitirilerek bir mucizeye de imza atılmış oldu.

1.5 DAKİKADA GEÇTİM
Köprü üzerinde 700 işçi asfaltlama, izolasyon, kaynak ve diğer çalışmalar ile bağlantı yollarında gece gündüz karınca gibi çalıştı. 150 dakikada dolaşarak ancak ulaşabildiğimiz Yalova'ya 6 dakikada ulaştık. Yanımızdaki görevlilere, 'Saatte bir yanlışlık olmasın' diye tekrar soruyorum. Bu sefer Yalova tarafından İstanbul'a geçmeyi test ettik. Mucize bu olmalı dedim. Sıra Eskihisar-Topçular arasındaki mesafeye geldi. Gemi kuyruğuna girip sırada beklemek bir işkence haline dönen Topçular-Eskihisar testi ise yeni bir mucizenin adıydı. En iyi haliyle yaklaşık 60 dakikada geçebildiğimiz gemi yolculuğunu 90 saniyede tamamladık. Bu inanılmaz bir konfor ve rahatlık. Gemiye binmek, gemi yolculuğu ve yanaşırken inmenin büyük işkence olduğu Topçular-Eskihisar arası artık nefes alıp vermek kadar rahat... Yılda yaklaşık 1 milyar TL'lik tasarruf sağlayacak bu geçişle birlikte Türk ekonomisine de büyük katkı sağlamış olacak Osmangazi Köprüsü, Türkiye'nin büyük gururlarından birisi. Bayramda açıldığında bu anlattıklarımın bir abartı olmadığını yıllarca bu yolları arşınlayan vatandaşlar daha iyi anlayacaklar.

GEÇİŞ NE KADAR?
Osmangazi Köprüsü, bölge ekonomisine büyük bir canlılık ve hareketlilik getirecek. Bölgede ticari hayatın can damarı olarak nitelindirilen köprü inşaatının tamamlanmasıyla birlikte Gebze'den Yalova'ya, oradan Bursa ve İzmir'e kadar olan aks üzerindeki yerleşim alanlarında ekonomik anlamda büyük bir hareketlilik olması bekleniyor. Köprü fiyatının ise KDV dahil yaklaşık 120 TL olması planlanıyor.

14 YILDA YAPILAMAYANI 2 YILDA YAPTILAR
Meslek hayatımda zaman zaman haberini de yaptığım Bolu Tüneli en az 10 hükümet eksitti. Tamamlanması, 'Yılan hikâyesine dönen' Bolu Tüneli aklımdaydı. Görevliler, 'Tünellerimizi mutlaka görmelisiniz' teklifinde bulununca Yalova tarafında bulunan üç ayrı tüneli de görme fırsatımız oldu. İnanılmaz bir mucizeye imza atılmış. Osmangazi Köprüsü ve bağlantı yollarında tarihi ilklere de imza atıldığını bizzat yerinde gördüm. Örneğin 3 kilometrelik Bolu Tüneli 14 yılda tamamlanırken, Orhangazi, Selçuk Gazi ve Belkahve tünellerinin toplam uzunluğu 6 bin 500 metre. Bu üç tünelin tamamlanma süresi ise 2 yıl 4 ay. Türkiye'de bulunan tüm otoyollarda en uzun tünel olma özelliğine sahip Orhangazi Tüneli'nin tek başına uzunluğu 3 bin 590 metre.

7 BİN 918 PERSONEL 24 SAAT ÇALIŞTI
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın verilerine göre 29'u Karayolları Genel Müdürlüğü personeli, 94'ü müşavir teşkilatının yanı sıra 405 teknik eleman ile toplam 7 bin 918 persone, 24 saat esasına göre 1085 iş makinesiyle birlikte çalışmalarını yaklaşık 6 yıl aralıksız sürdürdü. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil) toplam 433 kilometre olacak.

25 BİN VATANDAŞLA GÖRÜŞÜLDÜ
Osmangazi Köprüsü'nün Altınova - Gemlik aksındaki 40 kilometrelik yol trafiğe açıldı. Bölgedeki fay hatları ve deprem riski sebebiyle sismik çalışmaları tüm detaylarıyla gözden geçirildi. Özel sektör tarafından bugüne kadar 11.7 milyar, bakanlık tarafından 1.8 milyar kamulaştırma olmak üzere 13.5 milyar harcandı. Köprü ve çevre yolların geçeceği güzergâhlarla ilgili kamulaştırmalar için 25 bin vatandaşla görüşüldü.

ŞEHİR İÇİ TRAFİĞİ RAHATLAYACAK
Köprü ile birlikte Altınova ile Gemlik arasındaki otoyol da açıldı. Altınova-Yalova- Gemlik arasındaki mevcut devlet yolu 47 kilometre olurken, Altınova ile Gemlik arasındaki 40 kilometrelik otoyol kesiminin trafiğe açılması ile mesafe 7 kilometre kısalacak. 50 dakika süren ulaşım 20 dakikaya düşerken, Yalova ve Orhangazi şehir içindeki trafik de rahatlayacak. Çalışmalarda hedef, yıl sonuna kadar projenin 120 kilometresini hizmete açmak.
ARKADAŞINA GÖNDER
Yıllık 1 milyar TL tasarruf sağlanacak
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz