2030’un ötesini planlıyoruz

Giriş Tarihi: 15.8.2016
2030’un ötesini planlıyoruz

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sami Kariyo, Türk halkının 15 Temmuz’da dünyaya örnek bir duruş sergilediğini söyledi. Kariyo, “Perakende sektörü şimdiden 2030’un ötesini planlıyor” dedi

Perakende sektörü 15 Temmuz başarısız darbe girişiminden sonra tüm alanlarda olduğu gibi birlik ve beraberlik örneği sergiledi. Birleşmiş Markalar Derneği'ne (BMD) bağlı şirketler, darbe girişiminin sabahında mağazaları açıp, çalışanlarıyla beraber olmak için sahaya indi. BMD Başkanı Sami Kariyo, 15 Temmuz'daki olaylar sırasında Türk halkının eşine az rastlanan bir demokrasi sevdasıyla dünyaya örnek bir duruş sergilediğini söyledi.

YATIRIMA DEVAM EDİYORUZ
Kariyo, "BMD yönetim kurulu olarak 15 Temmuz gecesi yaptığımız değerlendirmede, üye markalarımızın özellikle İstanbul ve Ankara'da hemen hemen tüm caddeler ve alışveriş merkezlerinde mağazalarını normal çalışma düzeninde açmalarını arzu ettiğimizi duyurduk. Tüm BMD markalarına bağlı mağazalar bu çerçevede hareket edip, hizmetlerini sürdürdüler" dedi. BMD olarak gerek yurtiçi gerekse yurtdışında bu olumlu iklime katkı için her türlü desteği sunduklarını ifade eden Kariyo, "Başta istihdam olmak üzere markalarımız ülke ekonomisine en güçlü bir biçimde katkısını sürdürecek. Bu süreçte, yatırımlara olumlu etki edecek önlemler anlamında BMD olarak hükümetimizden de bazı taleplerimiz oldu ve bunlara olumlu yanıt aldık. Örneğin önemli bir maliyet kalemi olan yeni nesil ödeme kaydedici cihazların kullanılması zorunluluğu için öngörülen tarihte bir erteleme rica ettik. Maliye Bakanlığı 1.5 yıllık bir erteleme sağladı. Bu çok önemli bir maliyet tasarrufu oldu" diye konuştu.

GLOBAL OYUNCU OLACAĞIZ
BMD'nin 2023-2030 ve ötesine giden süreçte, uzun vadeli bir bakış açısı olan faaliyetler planladığını açıklayan Kariyo, şöyle devam etti: "Markalarımız yeni trendleri organizasyon yapılarına aktarmaya çalışırken, müşteri beklentilerini nasıl karşılayabilecekleri ve nasıl güçlü biçimde ayakta kalabileceklerinin işaretlerini ve yol haritalarını BMD'nin raporları ve çalışmalarından alıyorlar. Yeni dönemde bir diğer temel hedefimiz de markalarımızın uluslararası alandaki rekabet güçlerini artırıp global oyuncu olmaları." Perakende sektörünün oyuncuları hedefleri doğrultusunda ortak bir paydada buluşuyor. Hatemoğlu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Hatem Saykı da, "Hatemoğlu olarak 1924'ten beri 60 muhtırasını, 73 petrol krizini, 80 ihtilalini atlattık. Bugünlerin de üstesinden ülke olarak geleceğimize inancımız tam. Ülkemizle birlikte hedeflerimize koşmaya ve Türk markalarını dünyaya tanıtmaya devam edeceğiz" diye konuştu.

2 MİLYON KİŞİYE İSTİHDAM
Perak ende, 'nin gayrisafi yurtiçi hasılasını yaratan en büyük 5 sektör içinde yer alıyor ve gayrisafi milli hasılanın yüzde 12'sini oluşturuyor. Ayrıca sektör, yarattığı istihdam açısından da inşaatın ardından ikinci sırada geliyor. 2015 sonu itibarıyla 700 milyar TL'lik büyüklüğe ulaşan toplam perakende pazarı 2 milyondan fazla kişiye istihdam imkânı sağlıyor. En çok kurumlar vergisi yaratan sektörler arasında perakende ilk sırada yer alıyor. Türk markalarının 140 ülkede toplam 4 bini aşkın mağazası bulunuyor. 2015'i 47 milyar dolar satış büyüklüğü ile tamamlayan BMD üyesi markalar ise 350 binden fazla kişiyi istihdam ediyor. BMD üyesi 90 marka, 90'dan fazla ülkede 3 binin üzerinde mağaza ile yurtdışında faaliyetlerini sürdürüyor. Sami Kariyo, ilgili bakanlıklara yurtdışı operasyonlarını hızlandıracak bir önlem olarak Turquality programında bazı düzeltmeler yapılmasına yönelik öneri sunduklarını söyledi. Kariyo, "Bu konuda da bir revizyon olursa yurtdışı yatırımlarımız daha da hızlanacak" diye konuştu.

114 MİLYAR $'IN ÜZERİNDE CİRO
BMD üyelerinin 2023'te 114 milyar doların üzerinde bir ciroya ulaşmasını öngörülüyor. Sami Kariyo, 2023'e kadar yurtiçindeki mağaza sayısının 65 binden 157 bine çıkarılarak 675 bin kişiye yeni istihdam sağlanacağını açıkladı. Kariyo, "Böylece sadece BMD üyelerinin çalışan sayısı 1 milyonu aşacak. Yurtdışında halen 3 binin üzerindeki mağaza sayımızı 20 bine taşıyıp uluslararası alanda daha da rekabetçi olacağız" dedi. , ekonomisinin 15 Temmuz benzeri olaylardan etkilenmeyeceğini tüm dünyaya kanıtladığının altını çizen Kariyo, şöyle devam etti: "Son gelişmeler sağlam temeller üzerine oturan ekonomimizin önümüzdeki yıllarda çok daha güçleneceğine olan inancımızı perçinledi. BMD markaları, Türk perakende sektörünün öncü kuruluşları. Sadece bir ürünü değil, genel anlamıyla "" markasını temsil ediyorlar. Markalarımız, yurtdışına açılarak veya yurtdışında daha da büyüyerek uluslararası rekabette öne çıkıyor. Aslında dünya, Türk markaları için bir oyun alanı. Bu gerçekten hareketle, perakendenin ve markalarımızın Türkiye'nin geleceğinde önemli rol sahibi olduklarına inanıyoruz. Faaliyetlerimizi de buna göre planlıyoruz. Uluslararası yatırımlar için ülkemizin cazibesini koruması adına BMD olarak üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirmeye hazırız."
ARKADAŞINA GÖNDER
2030’un ötesini planlıyoruz
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz