X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Marchionne’nin ‘Uzay Yolu’ sınavı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Marchionne’nin ‘Uzay Yolu’ sınavı

  • Giriş Tarihi: 15.8.2016
Marchionne’nin ‘Uzay Yolu’ sınavı
Marchionne’nin ‘Uzay Yolu’ sınavı

Star Trek (Uzay Yolu) filminde rol alan Anton Yelchin’in elektronik vites kolu sorunu nedeniyle hayatını kaybetmesi CEO’su Marchionne’yi harekete geçirdi

Geçtiğimiz nisan ayında elektronik vites kolundaki bir sorun nedeniyle 1.1 milyon aracı geri çağıran Grubu'nun (FCA) başı bir türlü dertten kurtulmuyor. Son olarak Star Trek (Uzay Yolu) filminde rol alan 27 yaşındaki Anton Yelchin'in bu sorun nedeniyle hayatını kaybetmesi problemin ne denli ciddi olduğunu gözler önüne sürdü. Yelchin'in 2.5 tonluk Grand Cherokee'si ile bahçe kapısı arasında sıkışarak feci şekilde can vermesi FCA CEO'su Sergio Marchionne'yi harekete geçirdi. Marchionne en güvendiği isimlerden Mark Chernoby'i sorunu çözmesi ve benzer bir facia daha yaşanmaması için görevlendirdi.

1.1 MİLYON ARAÇ GERİ ÇAĞRILDI
Şirket geri çağırdığı araçlardaki yazılımı yenileyerek, Yelchin'in de ölümünde etkisi olan vites sorununu çözmeyi hedefliyor. Geri çağrılan 1.1 milyon araçtan 811 bin 586'sının 'de olduğu kaydedildi. Geri çağrılmaya konu olan araçlar ise 2012-2014 üretimi Dodge Charger ve Chrysler 300 ile 2014-2015 üretimi Jeep Grand Cherokee. Söz konusu sorun nedeniyle meydana gelen kazalarda bugüne kadar 121 kinin yaralandığı rapor edildi. Tek ölüm ise ünlü yıldız Yelchin oldu. Ayrıca bu konuda binlerce şikayet ulaşmış durumda. Amerikan Ulusal Karayolu Güvenlik Kurulu'nun soruşturması ise devam ediyor. Ancak, Fiat Chrysler Grubu (FCA) 2013'ten bu yana geri çağırmalarla ilgili ABD'de sorun yaşıyor. 2015'ten bugüne 23 geri çağırma gerçekleştiren şirket, bu iş için 667 milyon dolar ayırdı. Son geri çağırma ise hatalı yerleştirilen elektrik kablolarının, otomobillerin güç kaybetmesine sebep olma ihtimaline karşı yapıldı.

VİTES KOLU KAFA KARIŞTIRIYOR
Araştırma sonucunda FCA'nın araçlarında bulunan elektronik vites kolunun kafa karıştırıcı olduğu ortaya çıktı. Elektronik vites joystick gibi çalışıyor. Vitesi değiştirdikten sonra yeniden başlangıç pozisyonuna dönüyor. Bu nedenle aracın hangi vites konumunda olduğunu, vites koluna bakarak anlamak mümkün değil. Sürücü vitesin hangi konumda olduğunu ancak önündeki ekrana bakarak anlayabiliyor.