X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Konya Ovası’ndan marka çıkaramazsak bizim eksiğimiz
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Konya Ovası’ndan marka çıkaramazsak bizim eksiğimiz

  • Giriş Tarihi: 9.11.2016
Konya Ovası’ndan marka çıkaramazsak bizim eksiğimiz
Konya Ovası’ndan marka çıkaramazsak bizim eksiğimiz

41 fabrikayla tarım, gıda, enerji ve kimya alanında faaliyet gösteren Konya Şeker, perakende markası Torku’yu büyütüp dünya markası haline getirecek. Firma bir yandan da sözleşmeli tarımla üretimde devasa boyuta ulaşacak

Sanayideki gücünü Torku markasıyla perakendeye taşıyan Konya Şeker, tarım, gıda, enerji ve kimya sektöründe faaliyet gösteren 41 fabrikayla faaliyet gösteriyor. Torku ile gelecek hedeflerini konuştuk:

Konya Şeker'in kısa vadede hedefi ne? Torku'yu gelecekte nerede göreceğiz?
Konya Şeker'in hedefi dünyanın en büyük 5 gıda şirketinden biri olmak. Torku'yu da bu hedef çerçevesinde dünyanın dört bir tarafındaki pazarlarla buluşturmayı hedefliyoruz. Bu hedef ütopik gelebilir. Ancak biz bir hayal kurmuyoruz, kökümüzün beslendiği coğrafyanın potansiyelini ve neleri başarabileceğini biliyoruz. Bu işin vizyon kısmı. Bir de sahip olduğumuz imkân ve kabiliyetler ile bu kabiliyetleri geliştirmek için yaptığımız önemli yatırımlar var. Mesela Konya Şeker'in kökleri dünyanın en önemli 10 tarım havzasından biri kabul edilen Konya Ovası'ndan besleniyor. Biz bu ovadan dünyanın en önemli gıda şirketlerinden birini çıkaramazsak bu ovanın değil bizim eksikliğimizdir. Dünyanın en girişimci ve en nitelikli 56 bin üretici ortağı ile 250 bin hektarlık bir alanda sözleşmeli ve planlı üretim yapma imkânına sahibiz. Biz bu imkânı ve bu ovanın potansiyelini zenginliğe dönüştürmeye kararlıyız. Sadece işletme verimliliğini arttıran yatırımlar ve katma değerli ürünler üretmemizi sağlayan yatırımlarla finanse ederek inşa ettiğimiz tesislerle bugün yani sadece 15 yıllık zaman diliminde üretici ortaklarımıza şeker pancarı, ayçiçeği, patates, mısır, arpa, buğday, süt ve besi bedeli olarak ödediğimiz rakam 450 milyon dolara ulaştı. 1.187 kişiden 10 bin kişiye 15 yıl önce bin 187 kişiye istihdam edebilirken bugün yaklaşık 10 bin kardeşimizin elinin ekmek tutmasını sağlıyoruz. Hızımıza hız katmak, yaptığımız işin bilgisini ve teknolojisini üretmek için önemli bir adım da atarak ülkemizin gıda ve tarım alanındaki ilk ihtisas üniversitesi olan Konya Tarım ve Gıda Üniversitesini de kurduk.

Torku'yu nasıl konumlandırıyorsunuz?
Türkiye'nin en genç ve en dinamik gıda markası. Divan-ı Lügati't Türk'te ipek gibi sağlam, ipek gibi saf ve temiz anlamına gelen Torku henüz yolun başında. Ülke pazarlarında kalite ve sağlıktan taviz vermeyen ürünlerimizle kendimize bir yer edindik, bu yer hem yeni ürünlerle daha da genişleyecek hem de tüketici nezdindeki kıymetimiz daha da artacak. Küresel pazarlarda da bizi öne çıkaracak üretim yaklaşımına sahip bir markayız ve bu yaklaşımı olmazsa olmazımız kabul ediyoruz. Torku'nun pazardaki konumunu en tepede ve mutlaka sektör liderleri, pazarın büyük oyuncuları arasında görüyoruz. Asla taviz vermediğimiz husus doğallık, hijyen ve kalite. Tüketiciye sunduğumuz ürünümüzü sadece ticari bir ürün olarak görmüyoruz. O ürün bizim itibarımızdır. Kalitenin müşterisi var ve tüketici güvenilir ve kaliteli ürün ile kendi sağlığına ve tercihlerine saygı istiyor. Biz de bu tercihleri ve beklentileri paylaşıyor ve saygı gösteriyoruz. Ülkemizin ticari itibarı bizim ürünlerimiz üzerinden puanlanıyor. O nedenle biz hem dış pazarlara gönderdiğimiz hem ülke içine arz ettiğimiz ürünlerde aynı özen ve dikkati gösteriyor, kalite yaklaşımımızdan taviz vermiyoruz. Yaklaşık 900 bin pancar üreticisi bizim ortağımız ve üretilen bu ürünleri onlar ve aileleri de tüketiyor. Ürünlerimizde, kullandığımız şekeri biz üretiyoruz ve yüzde 100 pancar şekeri. Konya Şeker damgası taşıyan ürünlerin yağı, kakaosu, fındığı, fıstığı aklınıza ne gelirse hepsi birinci sınıftır.

Torku için iç pazar mı yoksa dış pazarlar mı öncelikli?
Biz hem iç pazarda hem dış pazarlarda eş zamanlı büyümeyi hedefliyoruz. Bizim hedefimizden daha büyük bir hedef var ki o da ülkemizin hedefleri. Sözün özü, ülkemiz ekonomisi açısından yaklaşımımız, olanı adil bölüşmekten ziyade bölüşebileceğimiz yeni zenginlikler oluşturmak olmalıdır. Konya Şeker olarak bizim yaptığımız budur. Olanı adil bölüşelim ama bunu yaparken bölüşebileceğimiz yeni zenginlik kaynakları üretelim, biz bunu dedik ve her yıl bölüşülebilecek yeni zenginlik kaynakları ürettik. Bu ülkede üreten ticaret yapan herkes bu ülkenin ekonomi takımının oyuncuları. Yani aynı takımdalar. Takımda öne çıkmak önemlidir ama ondan daha önemli olan takımın bir bütün olarak kazanmasıdır. İşte kazanacağımız arenada küresel pazarlardır. O nedenle bizim sanayicimiz, tüccarımız öncelikle pozisyon belirlemek zorunda. Birbirimizi kollamak, birbirimizle rekabet etmek yerine dünyayı kollayıp dünya ile rekabet edecek bir pozisyon almak zorundayız. İç pazarımız sağdan da saysak, soldan da saysak 79 milyona ulaşmıyor. Ama dünya pazarı neredeyse 7.5 milyara dayandı. Yani iç pazarın 100 katı. İç pazarda büyümek elbette önemli ancak bunun fiziki sınırları var. Bu ülkenin özellikle gıda sektörü açısından imkânları büyük, kabiliyetleri yüksek. Konya Şeker'in uyguladığı sözleşmeli üretim modeli dünyanın hiçbir yerinde bu büyüklükte değil. En büyüğü biziz. 250 bin hektarın üzerinde bir alanda sözleşmeli tarım yapabiliyoruz. Bu devasa bir avantajdır. Kaldı ki bizim üretim alanımız 1.100 rakımdadır ve dünyanın en iyi rayihalarının olduğu bölgedir. Çatalhöyük rastgele bu bölgede kurulmamıştır. Dünyanın 9 bin yıl öncesindeki 10 bin nüfusu tesadüfen burada toplanmamıştır. Bunun dayanakları var. 62 yıldan beri sözleşmeli tarımı üreticinin hafızasıyla örtüştürmüş bir kurumuz. Bunun zirai üretim ayağı da var.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.