X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 3 yılda 3 kat daha yerli
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

3 yılda 3 kat daha yerli

  • Giriş Tarihi: 14.11.2016
3 yılda 3 kat daha yerli
3 yılda 3 kat daha yerli

Toyota’nın binek otomobil satışlarında yerli payı 3 yılda yüzde 27’den yüzde 72’ye çıkacak. Sakarya tesislerinde üretilmeye başlanan C-HR’nin katkısıyla her 10 otodan 7’si Türk işçisinin elinden çıkacak

Türkiye'de binek otomobil pazarında ithalatın payı yüzde 76, yerlilerin payı ise yüzde 24. Türkiye'de üretilen her yeni model, bu tabloyu değiştiriyor. İlk başta üretici firmanın, satışlarındaki yerli otonun oranı olumlu etkileniyor. Toyota'da olduğu gibi… Corolla Sedan modelinin Türkiye'de üretilmediği günlerde, Toyota'nın otomobil satışlarındaki yerli payı yüzde 27 civarındaydı. 2013'te Corolla ile birlikte bu oran önce yüzde 37'ye çıktı. Bugün Toyota'nın binek otomobil satışlarında yerli oranı yüzde 67'ye ulaştı. Türkiye'de üretimine başlanan C-HR'den sonra ise yerli oranı yüzde 72'e yükselecek. C-HR'nin fiyatlarının açıklandığı toplantıda konuşan Toyota Pazarlama ve Satış CEO'su Ali Haydar Bozkurt, yerli SUV'un Corolla'dan sonra en çok satan modelleri olacağını söyledi. Bozkurt, "C-HR'nin Türkiye'de üretilmesiyle birlikte, ülkemizde satılan her 100 Toyota'dan 72'si yerli olacak. Bu Türkiye'deki yatırıma iyi bir örnek ve teşvik edici bir durum" dedi. 2016 sonunda 2 bin 650 adet gibi kısıtlı sayıda C-HR satışı planladıklarını söyleyen Bozkurt, 2017'de 10 bin adet satış hedeflediklerini kaydetti. C-HR'nin tüm dünyada büyük ilgi gördüğünü anlatan Bozkurt, "Fabrikadan istediğimiz adetleri alabilsek, en az 15 bin adet satarız" şeklinde konuştu.

İLK BİN KİŞİYE ÖZEL FİYAT
Türkiye'de üretilen ilk crossover ve hibrit olan Toyota C-HR'nin fiyatlarını belirlerken tüm imkanları sonuna kadar zorladıklarını belirten Bozkurt, şöyle devam etti: "Otomobilimizi kasım sonuna kadar özel lansman fiyatıyla sunacağız. Bu fırsattan yaklaşık ilk bin kişi faydanalabilecek. C-HR'ın 1.2 lt'lik turbo benzinli motor versiyonu 83 bin 850 TL'den, 1.8 lt VVT-i hibrit versiyonu ise 98 bin TL'den başlayan fiyatlar ile satılıyor."

Dizelden 15 bin TL daha ucuz
Hibrit teşvikinin hayata geçmesiyle birlikte dizel araç satışlarında bir düşüş yaşanmasını beklediklerini belirten Bozkurt, şunları söyledi; "Hibrit otomobillere verilen teşviklerden sonra Toyota C-HR'nin 1.8 lt otomatik vitesli hibrit versiyonunun fiyatı, benzer 1.6 dizel otomatik vitesli otomobillerden 15 bin TL daha ucuz durumda."

ÖTV artışı Türkiye'de üreteni cezalandırır
ÖTV artışıyla da ilgili değerlendirme yapan Bozkurt, "Kulislerde konuşulanlar gerçek olursa, C-HR'nin bazı modelleri de ÖTV artışına girer. Türkiye'de üretilen bu aracı cezalandırma gibi olur" dedi.

6 bin kişi satın almak için başvurdu
Sakarya Toyota fabrikasında üretimine başlanan C-HR, dünyada ilk olarak Fransa ve İrlanda ile birlikte Türkiye'de satışına başlandı. Ancak, satışa başlanmadan önce Türkiye'de bu güne kadar 6 bin kişi Toyota C-HR hakkında bilgi aldı ve yoğun bir ön talep gerçekleşti.

Hibrit meraklısı sayısı 150'den 18 bine çıktı
Teşvikle birlikte vatandaşların hibrit teknolojisine karşı yakın ilgi duyduklarını gözlemlediklerini söyleyen Bozkurt, Toyota'nın web sitesindeki hibrit sayfasını ziyaret edenlerin sayısının 150'den 18 bine çıktığı bilgisini verdi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.