X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gebze-Halkalı Tren Hattı 2018'de hizmete girecek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gebze-Halkalı Tren Hattı 2018'de hizmete girecek

  • Giriş Tarihi: 23.11.2016 10:48 Güncelleme Tarihi: 23.11.2016 10:54
Gebze-Halkalı Tren Hattı 2018'de hizmete girecek
Gebze-Halkalı Tren Hattı 2018'de hizmete girecek

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) Genel Müdürü İsa Apaydın, “(Gebze-Halkalı Tren Hattı) Şu anda çalışmalarımız iyi gidiyor, belli bir hıza ulaştık. Banliyö rehabilitasyonu çalışmalarında bir takım sıkıntılar oldu ama şu anda aşıldı. 2018’in sonuna doğru inşallah İstanbul’da hizmet edebilecek” dedi.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) Genel Müdürü Apaydın, Marmaray'ın tamamlayıcısı niteliğindeki Gebze-Halkalı Tren Hattı yapımı için çalışmalarının devam ettiğini belirterek, "Şu anda çalışmalarımız iyi gidiyor, belli bir hıza ulaştık." dedi.

Apaydın, Girişimci İş Adamları Vakfı'nın (GİV) düzenlediği Kasım Ayı Girişimci Buluşmaları'nda TCDD'nin çalışmaları ve hedefleriyle ilgili bir sunum yaptı.

Sunumunda TCDD'nin demiryolu sektörünün milli kaynaklarla geliştirilmesi için bağlı iştirakleriyle beraber çalışmalar yürüttüğünü aktaran Apaydın, 2023 yılına kadar 3 bin 500 kilometre Yüksek Hızlı Tren (YHT), 8 bin 500 kilometre hızlı tren ve bin kilometre konvansiyonel demiryolu olmak üzere toplam 13 bin kilometre ilave demiryolu yapılacağını söyledi.

Türkiye'de yük taşımacılığına ilişkin yatırımların yeterince bilinmediğini aktaran Apaydın, "Esasında alt yapımızın çoğunu yük ve karma işletmecilik yapacak şekilde planladık. Yani sadece yolcu treni hizmet edebilecek, yük ihmal edildi gibi bir durum yok. Özellikle Halkalı-Edirne hattı, Karaman-Adana Ulukışla hattı, Samsun, Çorum, Çankırı Kuzey-Güney hatları, Sivas'tan sonraki kısımda Kars'a kadar olan kısımda tamamen yük ve yolcu taşımacılığı birlikte yapılacak." diye konuştu.

Türkiye'de demiryolu yük taşımacılığının geçmişte yol geometrisinden dolayı karayoluyla rekabet edemediğini anımsatan Apaydın, şöyle konuştu:

"Bizim yük taşımacılığında süratlerimiz eskiden saatte 40-50 kilometre gibi bir seviyedeydi. Bunun sebebi alt yapı eksikliğiydi. Alt yapımızı iyileştirdiğimiz zaman, yol geometrimizi düzelttiğimiz zaman karayoluyla rekabet edecek seviyeye geliyoruz. İnşallah bu hatlarımız, şebekemiz 2023'te 25 bin kilometreye katlanacak. Burada şebekemizin yüzde 70'inde hızlı tren hatları hariç yük taşımacılığı yapılabilecek."

"MARMARA RİNG DEMİRYOLU PROJESİ ÜZERİNDE ÇALIŞMALAR AŞAMA AŞAMA İLERLİYOR"

Apaydın, Marmaray'ın tamamlayıcısı niteliğindeki Gebze-Halkalı Tren Hattı'nda çalışmaların devam ettiğini belirterek, "Banliyö rehabilitasyonu çalışmalarında bir takım sıkıntılar oldu ama şu anda o sıkıntılar aşıldı. 2018'in sonuna doğru inşallah İstanbul'da hizmet edebilecek şekle gelecek. Şu anda çalışmalarımız iyi gidiyor, belli bir hıza ulaştık." bilgisini verdi.

Marmara Denizi'nin kenarından dolaşan Marmara Ring Demiryolu Projesi üzerinde çalışmaların aşama aşama ilerlediğini belirten Apaydın, "Buradaki çalışmalar zamanı ve yatırım programı önceliklerine göre yapılmaya devam edecek." dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.