Dijital girişimciler tüm dünyada değişik regülasyonlarla karşı karşıya kalıyor. Kurallar ve regülasyonlar konusunda en detaycı ülke olan ABD, girişimci söz konusu olduğunda daha fazla tölerans gösteriyor. ABD'yi her ziyaret ettiğimde Uber ve Lift gibi servisleri kullananların oluşturduğu kalabalığın taksi kuyruğunda bekleyenleri geride bıraktığını görüyorum. Araç bulmak için elini kaldırıp kısmetini bekleyenlerle avucunun içindeki bilgiye güvenenler arasında mücadele devam ediyor. Ancak şurası kesin eli havada kısmetine güvenenler yerini yolculuk süresini ve maliyetini hesap eden telefon ekranına bakanlara bırakacak. ABD regülasyonu araç trafiğinin etkilendiği bölgelerde uyguluyor. Bu yüzden özellikle havalimanında Uber ve Lift gibi araçların havalimanının geliş değil, sadece gidiş kısmına girmelerine izin veriliyor ve sadece belirlenen bölgede yolcu indirip bindirmelerine izin veriliyor. Avrupa Birliği'nde ise regülasyon kuralları oldukça sert. Almanya ve Fransa'nın başını çektiği devler küresel girişimlere tepki gösteriyor. UberPop hizmeti Fransa başta olmak üzere İsveç ve Hollanda'da durduruldu. Lisansız sürücülerin yolcuları daha düşük ücretle götürmesi, lisans almak için uğraşan taksicileri ve şirketleri harekete geçirdi. Hatta bazı yerlerde Uber araçları saldırıya uğradı. Ancak Avrupa böylesi tedbirlerle dönüşüme kafa tutamayacağı kesin. Türkiye'de de Uber yasal dayanak bulamadığı için farklı yöntemler kullandı. Türkiye'de en örgütlü meslek örgütü olan taksi sürücülerinin korsan taksi tepkisi dışında lisans ve eğitim konusuna odaklanması şart. Türkiye BiTaksi gibi uygulamalarla taksilerin zamana uygun adım atmasını sağladı. Durak taksileri oluşmasa da akıllı telefon kullanan dijital taksilerin başarılı olabileceğini gösterdi. Ayrıca Uber'e alternatif fikirler de uygulamaya başladı.
FRANSA'DA PROTESTO
Fransa'nın Bordo şehrinde tren istasyonunda 400 taksici UberPop hizmetini protesto etmişti.