IAB Türkiye yetkilileri, sektördeki gelişmelere paralel olarak bu yıl verinin analizinde değişikliğe gidildiğini ve Mobil'in format olmaktan çıkarılarak platform olarak konumlandırıldığını hatırlattı. AdEx-TR analizinde yapılan bir diğer önemli değişiklik ise, Arama Motoru Reklamları başlığı altında artık sadece Ücretli Sıralama Yatırımlarının olması, esasen display olan Arama Motoru Görüntülü Reklam Ağı yatırımlarının Gösterim ya da Tıklama Bazlı Reklam Yatırımlarının içine alınması oldu.
IAB Türkiye'nin yaptığı açıklamaya göre, display reklam yatırımları 2016'da yüzde 11 büyüyerek 1.059,1 milyon TL oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 821,4 milyon TL ile Gösterim ya da Tıklama Bazlı Reklam Yatırımları aldı. Video reklam yatırımları yüzde 34'lük büyümeyle 179,8 milyon TL olarak gerçekleşirken, sponsorluk reklamlarının yerini alan Native 58 milyon TL'ye ulaştı.
Arama Motoru Reklam Yatırımlarının büyüklüğü 706,6 milyon TL olurken, İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 91,1 milyon TL'ye çıktı. Geçen yıl Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'un etkisine bağlı olarak küçüldüğü tahmin edilen E-posta, küçülmeyi sürdürdü ve 5,6 milyon TL oldu. Buna karşılık Oyun İçi reklamlar 10 milyon TL'lik büyüklüğe erişti.
1.872,4 milyon TL'lik toplam dijital reklam yatırımlarının 601 milyon TL'si display, arama motoru, ilan sayfaları, e-posta ve oyun içi reklam dahil olmak üzere mobil platformlarda gerçekleşti. 262,4 milyon TL'lik büyüklüğe ulaşan Sosyal Medya reklamlarının yüzde 64'ü mobil cihazlarda yer aldı. 2016'da programatik satın almanın artışı sürdü ve büyüklüğü 993,8 milyon TL'ye çıktı.
IAB Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Sekreteri Selim Gülmen dijital reklamda 2016 yılını her şeye rağmen başarılı bir sene olarak kabul etmek gerektiğini belirtirken, GroupM Interaction 2017 raporunun dünyada reklama yapılan her 1 $'lık yatırımın 72 sentinin dijitalden geldiğini vurguladı ve IAB Türkiye'nin Dijital Reklamın Ekonomiye Katkısı Raporunun çıktılarına dikkat çekti. Gülmen bu bağlamda, dijital reklam sektörünün güçlenmesini sağlamak ve yenilikçiliği ekonominin itici gücü haline getirmek için sektörle uyumlu yasal bir ortam yaratmanın; yenilikçi iş anlayışı destekleyecek fonlar oluşturmanın; bilişim teknolojilerinin, dijital ve analitik becerilerin ilk ve ortaöğrenimde, üniversitelerde gelişmesini sağlayacak eğitim programları oluşturmanın; bilgi - haberleşme teknolojileri ve internet altyapısını geliştirmenin önemine dikkat çekti.