Türkiye'nin, dünya bankacılık sektörüne göre oldukça hızlı bir şekilde dijital dönüşüm sürecinde olduğunu belirten Ziraat Bankası Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Alpaslan Çakar, mobil bankacılık müşteri adedindeki yıllık yüzde 100'ün üzerinde gerçekleşen artışın en önemli göstergelerden biri olduğunu söyledi. Ziraat Bankası olarak değişen dijital dünyayı yakından takip ettiklerinin altını çizen Çakar, "Ziraat Mobil uygulamamızda işlem setini son bir yıl içerisinde yüzde 75 oranında artırarak mobil bankacılık üzerinden sunduğumuz hizmet çeşitliliğimizi arttırmaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı. 2017'de internet bankacılığına sahip müşteri sayısının 12 milyonun üzerine çıktığını söyleyen Çakar, bu rakamın yüzde 20'sinin mobil bankacılık aktif müşterisi olduğunu, mobil bankacılık uygulamasının devreye alındığı 2014'ten itibaren 4 kat artış gösterdiğini belirtti.