X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kaygıyı Azaltmanın 3 Yolu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kaygıyı Azaltmanın 3 Yolu

  • Giriş Tarihi: 11.3.2015 11:38 Güncelleme Tarihi: 12.3.2015 15:45
KAYGIYI AZALTMANIN 3 YOLU
Kaygıyı Azaltmanın 3 Yolu

Psikolog Barış Gürkaş, kaygı hepimizin yaşamını belirli bir noktaya kadar etkiler diye belirtti.
Psikolog Barış Gürkaş, “Herkes hayatı boyunca çeşitli stres ve kaygı (anksiyete) durumlarıyla karşı karşıya kalır. Kimi zaman bir iş görüşmesi, kimi zaman da önemli bir buluşma kaygımızı yükseltebilir. Kaygımızın optimum seviyesi bizi başarıya götüren bir durum iken, bu seviye biraz aşıldığında performansa olumsuz etkileri olur. Bu gibi durumlarda kaygımızı düşürmek, belli etmemek için çeşitli yollara ihtiyaç duyabiliriz. Aşağıda paylaşacağım bazı metotlar, kaygı seviyenizi ideal düzeye getirmekte size yardımcı olacaktır.” dedi.
Psikolog Barış Gürkaş sözlerine şöyle devam etti:
Kaygınıza puan verin ve yükselişini ve inişini gözleyin: Kaygı (anksiyete) içinde bulunduğunuz durum boyunca sürebilir. Kendinizi kaygılı hissettiğiniz bu süre boyunca kaygı seviyenize 0 ile 10 puan arasında bir puan verin. 0, tam olarak sakin, 10 ise yoğun ve en üst seviye kaygı olarak düşünün. Eğer kaygı seviyeniz 7 çıkarsa, düşürmek için çeşitli yöntemler kullanın. Nefes egzersizi: Derin nefes alın ve nefesinizi yavaşça bırakın ardışık olarak bunu uygulayın. Nefes aldığınız sürece solunumunuza odaklanın. Sonrasında tekrar 10 üzerinden kaygınızı puanlayın. Doğru nefes (Diyaframdan) aldığınız taktirde kaygıdaki azalmayı görebileceksiniz.
Çevrenizdeki Nesnelerin Farkına Varın ve Onları Tanımlayın
Kaygı anında size destek olacak bir diğer uygulama ise çevrenizdeki nesnelere odaklanmanız ve sessizce onları tanımlamanızdır. Örneğin, duvardaki tablonun ne resmi olduğu, ne renklere sahip olduğu gibi.
Bazen de bulunduğunuz ortamdaki nesnelere dokunarak, fiziksel temasla onlar hakkında farkındalık sağlayabilirsiniz, bu da kaygınızı düşürmeye yardımcı olacaktır.
Diğer İnsanlara Odaklanın
Kaygı yaşayanlar genellikle tek kaygılananın kendileri olduğunu düşünürler, ancak çevredeki birçok kişi benzer durumlarda benzer kaygıları yaşamaktadır. Özellikle aynı stresli toplantıda başkalarıyla birlikteyken, başkalarının da benzer durumda kendilerini rahat hissetmemesi çok muhtemeldir. Başkalarına odaklanmak, başkalarını seyretmek kişinin o ana odaklanmasını kolaylaştıracaktır.