X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Omega-3 Hem Bedene Hem Ruha Faydalı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Omega-3 Hem Bedene Hem Ruha Faydalı

  • Giriş Tarihi: 16.6.2015 12:38 Güncelleme Tarihi: 17.6.2015 11:55
UZMAN DİYETİSYEN PINAR KURAL ENÇ, “OMEGA-3 HEM BEDENE, HEM DE RUH SAĞLIĞI İÇİN SON DERECE YARARLI” DEDİ.
Omega-3 Hem Bedene Hem Ruha Faydalı

Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, “Omega-3 hem bedene, hem de ruh sağlığı için son derece yararlı” dedi.
Pınar Kural Enç, konuya ilişkin olarak yaptığı açıklamada, “Omega-3 vücut tarafından yapılamayan ve dışarıdan yiyeceklerle alınması gereken doymamış yağ asitlerinden biridir ve kendi içinde de EPA ve DHA olarak ikiye ayrılmaktadır. Elzem yağ asidi olan Omega 3 yağ asidi, vücutta EPA ve DHA şeklinde metabolize olmaktadır. EPA ve DHA bebeklerde beyin, sinir sistemi ve göz gelişimini hızlandıran, yetişkinlerde romatoid artrit gelişimini yavaşlatan, yüksek kan trigliserit değerlerini düşüren, kardiyak aritmileri engelleyen, enfarktüs sonrası sağ kalım oranını arttıran, kan pıhtılaşmasını azaltan, damar sertliğini önleyen, kan basıncını azaltan ve Alzheimer’i yavaşlatan uzun zincirli yağ asitlerdir.” Dedi.
HANGİ BESİNLERDE BULUNUYOR?
Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, açıklamasını şöyle sürdürdü;
“Omega-3, bir diğer ismiyle ’alfa linolenik asit’, yağlı balıklarda, ceviz, badem, soya filizi, kuru fasulye, soya fasulyesi, nohut, keten tohumu ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunuyor."
HANGİ YAŞ GRUBU ALMALI?
"Vücudun Omega-3 yağ asidine ihtiyacı daha anne karnında başlar, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılıkta da ihtiyaç devam eder."
VÜCUDA FAYDALARI NELERDİR?
"Başlıca faydası vücudun enerji üretimine katkıda bulunması. Bu nedenle Omega-3’ten zengin bir beslenme programı yorgunluğu giderip, kavrama gücünü ve hareket kabiliyetini artırarak kalp, şeker, tansiyon, romatizma, migren ağrıları ve cilt problemlerine iyi geliyor.
Anne sütü de doğal bir Omega-3 kaynağı olduğu için ilk altı ay sadece anne sütüyle beslenmenin önemini bir kez daha vurgulamakta fayda var.
Kalp hastalıklarında da Omega-3 kötü kolesterolü (LDL) düşürüp, iyi kolesterolü(HDL) artırıyor. Vücutta yağın depo formu olan trigliserit seviyesini de düşürerek kalp ve damar sağlığını koruyor.
Bu özelliğini kanın pıhtılaşmasını önleyerek akışkanlığını sağlamasından. Kanın yoğunlaşması damarların daralmasına bu da kalp, böbrek, beyin başta olmak üzere vücuttaki pek çok organın fonksiyonlarını yitirmesine neden oluyor."
KANSER TÜRLERİNE KARŞI DA ETKİLİ Mİ?
"Kanserde vücut gün içinde birçok mikroorganizmanın saldırısına uğrar ve burada bağışıklık sistemi devreye girer.
Kötü huylu hücreleri ve mikroorganizmaları baskı altında tutabilmek ve yok edebilmek için bağışıklık sistemi Omega-3 yağ asidinden güç almaktadır. Göğüs, prostat ve kolon kanseri başta olmak üzere pek çok kanser türünde Omega-3’ün yararlı olduğu biliniyor.
Diyabette ise kan şekerimizi dengeleyen hormon insülin, yetersiz salgılanmaktadır ve Omega-3, insülinin yararlılığını artırarak ve tip II diyabette bulguları azaltmaktadır."
ÇOCUKLAR DAHA ÇOK MU TÜKETMELİ?
"Zeka gelişiminde balığın özellikle çocuklarda zekayı geliştirici özelliğinin vurgulanması beyindeki yağın ana bileşiminin Omega-3 yağ asitleri içeren DHA olmasıdır. Düzenli olarak Omega-3’ten zengin besinler tüketenlerde beyin yaşlanması daha da yavaşlamaktadır. Bunun yanı sıra Alzheimer, depresyon ve şizofreni gibi rahatsızlıklarda da belirtileri önlediği biliniyor."