Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış

  • 1
  • 11
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış

Güneşin yüzünü göstermesiyle birlikte incelen kıyafetler kış aylarında alınan kiloların ortaya çıkmasına neden oluyor.

Yaz mevsiminin yaklaşması, genellikle hızlı kilo verme isteğini beraberinde getiriyor. Ancak sağlıklı kilo vermek için, ulaşılabilir hedefler koymak vediyet süresince motivasyonu kaybetmemek büyük önem taşıyor.

  • 2
  • 11
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış

Dyt. Emine Yüzbaşıoğlu, diyet yaparken dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.

  • 3
  • 11
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış

Hızlı kilo verme stresi sağlıksız diyetlerin yapılmasına neden oluyor

Yaza az bir süre kalmışken kışın alınan kiloların hala verilememiş olması pek çok kişinin strese girmesine neden olmaktadır. Bu stres de sağlıksız diyetlerle çabuk kilo verme isteğini ortaya çıkartmaktadır. Az kalorili veya protein ağırlıklı rejim gibi tek yönlü beslenme ve ağır fiziksel aktiviteyi kapsayan sağlıksız diyetler kişinin hızlı kilo vermesini sağlarken sağlığını bozabilmektedir. Bu olumsuz tablo bahar yorgunluğuyla birleşince yaşam kalitesi daha da azalır.

  • 4
  • 11
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış

Haftada 1 kilo vermek idealdir

Baharda hava ısınır, metabolizma hızı artar ve sebze meyvede çeşitliliği fazlalaşır. Bu nedenlerle diyet yapmak için yılın en uygun zamanı bu dönemdir.Fakat bahar mevsimi kısa bir süreyi kapsar ve bu dönemde verilmek istenen kilonun fazla olması yanlıştır. Sağlıklı kilo vermek isteyenlerin haftada ortalama 1 kilo kaybetmesi beklenmektedir. Buradan yola çıkarak bahar ayları boyunca verilebilecek toplam kilo ortalama 12 kilo olmalıdır.

  • 5
  • 11
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış

Porsiyonlarınızı küçültün

Verilen kilonun korunması da kilo vermek kadar önemlidir. Bu amaçla kilo verirken tek yönlü beslenmeden kaçınılmalı, öğünler artırılırken, porsiyonlar küçültülmelidir. Kişinin kendine koyduğu haftalık veya aylık hedefler ulaşabilir olmalıdır. Büyük hedefler ulaşılmazlığı beraberinde getireceğinden motivasyonu olumsuz yönde etkileyecektir. Diyet yaparken sağlıkla kilo verebilmek için motivasyonun etkisinin çok büyük olduğu akıldan çıkarılmamalıdır.

  • 6
  • 11
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış
Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış

Diyet yaparken motivasyonu azaltan yanlışlar şu şekilde sıralanabilir: