Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!

  • 1
  • 31
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!

Uykunun hayatımız içinde boşa geçen bir zaman dilimi olduğunu düşünmek yanlış bir kanıdır. Uyku yaşam için, sağlık için ve vücudumuz için vazgeçilmez bir dönemdir.

  • 2
  • 31
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!

Bir insan tüm hayatının yaklaşık üçte birini uykuda geçirir. Bu sürecin kaliteli, düzenli ve yeterli olması günlük yaşamımızı en iyi şekilde geçirmemizi sağlar. Ruh ve vücut sağlığımızı korumada yardımcı olur.

  • 3
  • 31
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!

Kaliteli bir uyku hayatımız için gereklidir. Peki, ne kadar süre uyumalıyız? Gece saat kaçta uyumalıyız? Uykumuzu kendi istediğimiz şekilde organize edebilir miyiz? Bu sorunun cevabı kişiden kişiye, yaştan yaşa değişir.

  • 4
  • 31
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!

Uyku Bozuklukları Merkezinden Uzm.Dr. Figen Hanağası daha sağlıklı bir hayat için kaliteli bir uykunun nefes almak ve beslenmek kadar önemli olduğuna dikkat çekiyor. Ama bilmemiz gereken bir durum vardır ki o da uykumuzun doğuştan programlandığı ve isteğimize bağlı olarak çok fazla müdahale edemediğimizdir!

  • 5
  • 31
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!

Nasıl mı? Örneğin; Bebekler ilk 3 ay gece ve gündüze eşit olarak bölünmüş uyku uyanıklık periyodları halinde 16–18 saatini uykuda geçirirken, 6 aylıktan itibaren giderek gündüzü daha uyanık halde geçirirler. Yaş artması ile birlikte uyku periyodlarımız okul öncesinde çağdan itibaren biz erişkinlerde de olan ama iş ve yaşam şartları nedeniyle genellikle yapamadığımız uzun gece uykusu ve kısa öğleden sonra uykusu olmak iki bölüm haline gelir.

  • 6
  • 31
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!
Geceleri geç yatanlar bir kez daha düşünsün!

Uykuya yatış zamanımız ve uyku süremiz de daha önce bahsedildiği gibi doğuştan belirlenmiştir. Kişinin uyku ihtiyacı ve uykuya dalma zamanları bireysel olarak değişiklik gösterir. Türk toplumu üzerinde yapılan çalışmalarda büyük bir kesim 7-8 saat uyumaktadır. Ülkemizde 6 saatin altında uyuyanlar ancak %10 kadardır.