Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!

  • 1
  • 16
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!

Ramazan'da kilo almaktan korkanlar dikkat! Dr. Şamilgil, 'Her lokmayı 30-40 kez çiğneyip yutarak kalori azaltmadan zayıflamak mümkün'

  • 2
  • 16
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!

RAMAZAN ayını sağlıklı geçirmek için doğru gıdaları tüketmek gerekiyor. Dr. Özgür Şamilgil, iftar ve sahurda dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıralıyor...

İFTARDA DİKKAT EDİLECEKLER:

  • 3
  • 16
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!

ÖNCE BİR BARDAK SU

İftarı açarken su içebilirsiniz ama unutmayın ki bir bardaktan fazla su içerseniz proteinleri sindiren mide asidi sulanır. Et ve süt ürünlerinin sindirimi zorlaşır. Mideden bağırsağa gıda geçişi yavaşlar, şişkinlik hissi oluşur.

  • 4
  • 16
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!

Başlangıçta 1 bardak su yeterlidir. Yemekten 1 saat sonra tekrar 1-2 bardak ve yatmadan hemen önce 2 bardak daha su içilebilir. İçilmesi gereken su miktarı kişiye bağlıdır. Esas olan idrar renginin uçuk sarı olacak miktarda su tüketilmesidir.

  • 5
  • 16
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!

BAŞLANGIÇTA NE YEMELİ?

İftarda başlangıç olarak az miktarda tereyağı ve peynir veya zeytinyağlı sebze yenebilir. Hemen ekmek, pirinç pilavı veya makarna ile yemeğe başlamak kan şekerini hızlı yükseltir. 2 saat içinde şekeriniz hızla düşüp yeniden acıkmanıza neden olabilir.

  • 6
  • 16
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!
Ramazan’da kilo almaktan korkanlar dikkat!

ANA YEMEKTE DOĞRU TERCİH

İftarda ana yemek olarak et, balık, tavuk, yumurta, baklagiller ve yanında avuç içi kadar pide veya 2 dilim çavdar ekmeği veya 2-3 kaşık kepekli makarna veya bulgur yenilebilir.