Sağlıklı zayıflamak için 10 formül

  • 1
  • 11
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül

Kışın kendini hissettirmeye başlamasıyla birlikte vücudumuz yağ depolamaya elverişli hale geldi. Yaza girerken şok diyetlerle kilolarımızı mucizevi bir hızla vermeyi beklemek yerine, kışın dengeli beslenerek, istediğimiz kiloda kalabilir ya da zayıflayabiliriz. Beslenme ve Diyet Uzmanı Seda Sağbaş, sağlıklı beslenme konusunun ciddiyetinin altını çizerek, beslenmenizi adım adım sağlıklı hale getirecek ipuçları hazırladı.

İşte, sağlıklı zayıflamanın 10 anahtar formülü:

  • 2
  • 11
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül

1.BOL SU İÇİN

Yaşam kaynağımız olan su, kilo vermenizi kolaylaştıran en temel etkendir. Genel sağlığımızı korumak için ihtiyaç duyduğumuz su, 0 kaloridir ve midemizi doldurarak daha uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur. Dünyada kalorisi ve kafeini olmayan tek içecek sudur. Enerji içeceği, kola ve yapay tatlandırıcı içeren "diyet" içecekler, çay, kahve gibi sıvı içecekler su içmenin yerini tutamaz.

.

  • 3
  • 11
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül

2.ÖĞÜN ATLAMAYIN

Kilo vermenin en kolay ve eğlenceli yöntemlerinden biri, az az ve sık sık yemek, yani öğünlerinizi atlamamak olacaktır. Uzun süreli açlıklar, metabolizmanızı yavaşlatarak daha sonraki öğünlerinizde daha fazla yemek yemenize ve bu sebeple de vücudunuzda fazladan yağ depolanmasına neden olur. Öğünlerinizi bölmediğiniz zaman, doymanız zorlaşır ve uzun süre aç kalmanız sebebiyle bir diğer öğünde fazladan kalori alırsınız ve metabolizmanız yavaşlar.

.

  • 4
  • 11
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül

3.BESLENME GÜNLÜĞÜ TUTUN

Rutin beslenme düzeninizde siz ne kadar az kaçamak yaptım diye düşünürseniz düşünün, mutlaka yanlışlarınız çıkabilir. Beslenme günlüğü tuttuğunuz zaman, hatalarınızı daha net görür ve kendinize ait beslenme programı oluşturarak, beslenme tarzınızın daha sağlıklı olmasını sağlarsınız.

.

  • 5
  • 11
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül

4.EGZERSİZ YAPIN

Diyete başlayan bir kişi, egzersiz yapmadan ilk 1 ay çok düzgün bir şekilde kilo verebilir, çünkü vücut henüz diyet yaptığını fark etmemiştir ve metabolizma da yeterince hızlı olduğu için kilo vermek oldukça kolaydır. Ancak ilk aydan sonra vücut, diyet yaptığını fark eder ve metabolizmayı mümkün olduğu kadar yavaşlatır. Dolayısıyla da kişi, ne kadar az yerse, vücut o kadar az enerji harcamaya başlar ve kilo vermek oldukça güç bir hal alır. Bu nedenle mümkün olduğunca egzersiz yaparak kilo kontrolünüzü sağlayabilirsiniz.

.

  • 6
  • 11
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül
Sağlıklı zayıflamak için 10 formül

5.KAHVALTI ALIŞKANLIĞI EDİNİN

Kahvaltı, günün en önemli öğünüdür. Güne kahvaltıyla günaydın diyerek, metabolizmanızı da hızlandırmış olacaksınız. İştah kontrolü sağlamak için kahvaltı yapmak, gün içerisinde daha az yemenizi ve dikkatinizi daha kolay toplamanızı sağlayacaktır.

.