Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü

  • 1
  • 12
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü

Türk mühendislerce 8 ayda yapılan ve Türkiye'deki ilk robota dönüşen araba olma özelliğine sahip "Letrons", dans edebiliyor, konuşabiliyor ve kafasını hareket ettirebiliyor.

  • 2
  • 12
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü

Gazi Üniversitesi Teknopark'ta "Letrons" modellerinin ilk örneği ve liderleri olan "Antimon" isimli robotun lansmanında konuşan Letvision Satış Pazarlama Direktörü ve "Letrons"un mühendislerinden Turgut Alpagot, robota dönüşen araba hakkında bilgi verdi.

  • 3
  • 12
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü

Robotun araç formundayken mobil hareket kabiliyetiyle interaktif konuşma ve interaktif hareket kabiliyetine sahip olduğunu belirten Alpagot, "Antimon'a komut verdiğinizde, Antimon sizi algılayarak elini, kolunu, kafasını oynatabiliyor. Sesli olarak size yanıt verebiliyor." dedi.

  • 4
  • 12
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü

Uzaktan kumandayla çalışan Antimon'un eşi benzeri olmadığını kaydeden Alpagot, trafiğe çıkması, robot formundayken yürüyebilmesi, ağzının hareket etmesi gibi faaliyetlerini daha sonraki dönemlerde yapmayı planladıklarını söyledi.

  • 5
  • 12
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü

"GÖSTERİ İÇİN TALEP ALIYORUZ"

Alpagot, Türk Letrons'un tüm dünyada ses getirdiğini belirterek, birçok firmadan talep aldıklarını ve robota ait videonun 12 günde 125 bin defa izlendiğini ifade etti.

  • 6
  • 12
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü
Bilim kurgu, Türk mühendislerin elinde gerçeğe dönüştü

TRAFİKTEN ÇEKMELİ ARABA ROBOT HALİNE GELDİ

Letrons'un yapılma şekline ilişkin de bilgi veren Alpagot, önce trafikten çekmeli bir araç edindiklerini, tamamıyla içini boşalttıklarını, dış kaportasını parçalandıklarını, sonrasında ise içine metal bir iskelet tasarladıklarını, metal iskeleti açılır kapanır hale getirerek, en son iskeletin üstünü giydirdiklerini anlattı.