Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü

  • 1
  • 34
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü

Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği ortaklığıyla 40 üniversitede yapılan araştırmada, gençlerin dijital alışkanlıkları ölçüldü.

  • 2
  • 34
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü

1- 30 Nisan tarihleri arasında, 22'si devlet üniversitesi 18'i vakıf üniversitesi olmak üzere
toplam 40 üniversitede 810 üniversite öğrencisi üzerinde yapılan araştırmada, üniversite
öğrencilerine sosyal medya kullanımları, yaptıkları paylaşımlar, sosyal medyadaki reklamlar
ve internet üzerinden yaptıkları alışverişler ile ilgili sorular soruldu. Örneklemin seçilmesinde
çok aşamalı, tabakalı, tesadüfi yöntem kullanıldı.

  • 3
  • 34
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü

İşte gençlerin dijital alışkanları araştırmasının sonuçları:

Üniversiteliler, interneti en çok arkadaşlarıyla iletişim kurmak (%37) amacıyla
kullanıyor. Can sıkıntısından diyenler (%18) ikinci sırada yer alırken, bunları video
izlemek (%15) ve araştırma yapmak (%10) diyenler takip ediyor.


  • 4
  • 34
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü

Üniversite öğrencilerinin en fazla kullandığı sosyal mecra fotoğraf paylaşım
uygulaması Instagram oldu. Üniversitelilerin yüzde 39'unun en çok kullandığını
söylediği Instagram'ı sırayla Facebook (%26) ve Twitter (%17) takip ederken,
Snapchat yüzde 10 oranla kendine dördüncü sırada yer bulabildi. Kız öğrencilerin en
çok kullandığı sosyal mecra Instagram olurken erkek öğrenciler en fazla Facebook'u
kullanıyorlar.

  • 5
  • 34
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü

Snapchat, özel üniversitelerde okuyan öğrencilerin yüzde 14'ünün en çok kullandığı
sosyal mecra iken devlet üniversitelerinde Snapchat'in birinci tercih olarak seçilme
oranı yüzde 6'ya düşüyor.

  • 6
  • 34
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü
Medya Derneği ve Üniversite Medya Birliği gençlerin dijital alışkanlıklarını ölçtü

Instagram, üniversitenin birinci ve ikinci sınıfında bulunan öğrenciler tarafından
Facebook'a tercih edilip yoğun bir biçimde kullanılırken, üçüncü ve dördüncü sınıfta
bulunan üniversiteliler ise Facebook'tan vazgeçemiyor.