5 günlük hava durumu
24 Nisan 2014 Perşembe
Aylara göre sebze, meyve, balık
Yaşam 07 Aralık 2010 - Salı
  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Ahmet Maranki'den aylara göre sebze, meyve balık tüketimi...

     

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    OCAK

    Balık: Kefal, tekir,kırlangıç, istrongilos, levrek,

     

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Kereviz, lahana, brüksel lahanası, brokoli, havuç, pırasa, ıspanak, pazı, kara turp, kırmızı turp

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Elma, nar, portakal, armut, ayva, greyfurt

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:

    Sebze ve etsuyu ile hazırlanan çorbaları sofranızdan eksik etmeyin. Hareketsiz geçirilen soğuk kış günlerinde çorbalar bağırsak sisteminizi düzenler.Soğuk havalarda vücuda direnç veren balık ve baklagiller de en çok tüketilmesi gereken besinlerdendir.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    ŞUBAT

    Balık: Uskumru, istavrit, lüfer, palamut, tekir, kefal, kalkan, gümüş balığı,

     

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Brokoli, brüksel lahanası, karnabahar, pazı, ıspanak, pırasa, pancar, defne yaprağı, havuç, turp.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Elma, portakal, muz, armut, greyfurt, ayva.

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:

    Kansere karşı etkili lahanagilleri (lahana, brüksel lahanası, karnabahar ve brokoli) sık sık tüketin. Bol beta-karoten içeren havuç ile salata, zeytinyağlı yemek ya da havuç suyu hazırlayın.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    MART

    Balık: Levrek, kalkan, kefal

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Ispanak, havuç, pırasa,kırmızı turp, brokoli.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Elma, muz

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:

    Mart, yaza hazırlanılan aydır. Hafif beslenmeye ve diyet yapmaya başlamanın tam zamanıdır. Mart, aynı zamanda ilkbahara geçiş yapılan aydır. Bu sebeple hafif ve bir o kadar da direnç veren besinleri tüketmeye özen göstermeniz gerekir. Balık, ızgara et, sebze ve meyveler bol tüketilmelidir.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    NİSAN

    Balık: Kalkan, kılıç, kırlangıç, tekir, barbunya

     

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Taze soğan, taze sarımsak, kuşkonmaz,taze kekik, bakla, marul.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Can erik

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:

    Kuzu etinin en taze ve lezzetli zamanıdır. Bu aylarda et olarak kuzu eti tercih edilmelidir. Sütlü hafif tatlılar yiyin. Sabah kahvaltılarında ve geceleri yatmadan evvel bir bardak süt içmelisiniz. Hafif ama sağlıklı beslenip ve açık havada düzenli yürüyüşler yaparak fazla kilolarınızla vedalaşabilirsiniz.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    MAYIS

    Balık: Barbunya, levrek, kılıç, kırlangıç, dilbalığı,

     

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Enginar, bakla, madımak, semizotu, papatya, ebegümeci, domates, salatalık.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Çilek, yeşil erik, malta eriği, dut.

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:
    Çilek kısa ömürlü bir meyvedir. İçeriğinde bulunan zengin vitaminler (özellikle C vitamini) ve mineraller sayesinde ani enerji vererek, geçiş mevsiminde ortaya çıkabilen yorgunluk belirtilerini gidermektedir.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    HAZİRAN

    Balık: Mercan, levrek, barbunya.

     

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Enginar, taze patates, taze fasulye, bakla (ayın ortasına kadar), bezelye, kabak, patlıcan, sivribiber, domates, salatalık, kuzu ıspanak, semizotu, rezene, marul, üzüm yaprağı, taze soğan, taze sarımsak, dereotu, dolmalık biber, çalı fasulyesi.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Kiraz, yeşil erik, malta eriği, kayısı, şeftali, dut.

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:

    Kısa ömürlü dut ve kiraz bu ayda bol bol tüketilmelidir. Her ikisi de zengin vitamin ve mineral kaynağıdır.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    TEMMUZ

    Balık: Sardalya, barbunya, tekir, ıstakoz, böcek, pavurya.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Domates, salatalık, bezelye, dereotu, kum havucu, taze fasulye, kuzu ıspanak, kabak, patlıcan, semizotu, sivribiber, dolmalık biber, çalı fasulyesi, barbunya fasulyesi.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Kayısı, şeftali, kavun, sarı erik, karpuz, ahududu, vişne.

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:

    Semizotu, balıktan sonra en çok omega-3 içeren sebzedir. Vücut tarafından üretilmeyen bir yağ asidi olan Omega-3, kalp hastalıklarına, zihinsel karışıklığa ve bunamaya karşı ekilidir.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    AĞUSTOS

    Balık: Çingene palamudu, mercan, kılıç, sardalye.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Domates, salatalık, patlıcan, dolmalık biber, çarliston biber,sivribiber, taze fasulye, barbunya fasulyesi, kabak, mısır, kırmızı salçalık biber.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Kayısı, kavun, kırmızı erik, şeftali, vişne, böğürtlen, karpuz, incir, mürdüm eriği, üzüm.

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:

    Yaz meyve ve sebzelerinin en olgun zamanıdır. Bol meyve yemelisiniz. Bunun yanısıra balık, zeytinyağlı sebze, hafif soslu makarnaları günlük öğünlerinize paylaştırın.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    EYLÜL

    Balık: Palamut, lüfer, kılıç, sardalye, kolyoz, kırlangıç.

     

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Mantar, patlıcan, mısır, pazı, biberiye, barbunya fasulyesi,kabak, dolmalık biber, kırmızı salçalık biber.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Mürdüm eriği, fındık, kavun, karpuz, incir, üzüm.

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:

    Eylül, kışa hazırlık ayıdır. Vücudu soğuk mevsime hazırlamak gerekir.Bol balık, sebze, meyve ve makarna gibi enerji verici karbonhidratlar ağırlıklı beslenin. Mürdüm erik ve fındığı her gün belli bir miktar tüketmeye özen gösterin.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    EKİM

    Balık: Palamut, lüfer, istavrit, barbunya, kılıç, mercan, sardalye.

     

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Mantar, fındık, ceviz, ıspanak, yerelması, pırasa, lahana,kıvırcık salata, kırmızı turp, karnabahar, havuç.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Armut, ceviz, üzüm,elma, greyfurt, mandalina, muz.

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:

    Ekim ayında omega-3 içerikli cevizin tam zamanı. Cevizi bu aylarda bol bol tüketin. Ayrıca mantarlı nefis yemekler pişirebilirsiniz. Mantar, balık, et ve sebzelere çok yakışır. Mantarı ızgarada üzerine peynir serperek pişirip kahvaltıda da yiyebilirsiniz.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    KASIM

    Balık: Mezgit, ringa

     

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Balkabağı, kabak, lahana, kereviz, pırasa, yerelması, havuç,ıspanak, karnabahar, pazı.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Ceviz, kestane, üzüm, elma,muz, mandalina, nar, armut, kivi,greyfurt, Trabzon hurması.

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:

    Kasım ayında balkabağından bol bol yararlanın. Çorbası, tatlısı ve pastası ile nefis lezzetler hazırlayabilirsiniz. Balkabağını ayrıca etli sebze yemeklerine de ilave edebilirsiniz. İçerdiği bol beta-karoten sayesinde kansere karşı etkili bir sebze.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    ARALIK

    Balık: Levrek.

     

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Sebze: Balkabağı, lahana, yerelması, pırasa, brüksel lahanası,karnabahar, ıspanak, kereviz, havuç, pazı, kara lahana.

  • Aylara göre sebze, meyve, balık

    Meyve: Elma, mandalina, portakal, nar, armut, muz, kivi, kestane,greyfurt, ayva, Trabzon hurması.

    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:

    Soğuk algınlığı hastalıklarına yakalanmamak için sağlıklı beslenin.Portakal veya greyfurt suyu için. Ispanak, baklagil, et, yoğurt, muz,elma ve kuruyemişleri bol tüketin.